Back in Spain @ the Balarics - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Knoops - WaarBenJij.nu Back in Spain @ the Balarics - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Femke Knoops - WaarBenJij.nu

Back in Spain @ the Balarics

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

06 Juli 2010 | Spanje, Madrid

Hola senores y senoritas!

Hier even een berichtje uit Mallorca,
Zoals de meeste van jullie weten zit ik hier (door bepaalde schoolomstandigheden) weer deze zomer.

Ik zal het even kort samenvatten: Ik mag op de rooi pannen niet met mijn laatste jaar niveau 4 beginnen komend schooljaar :S.
Ik had in maart mijn stages al afgerond, en ik hoefde maar een herkansing te halen om niveau 3 af te sluiten. (en dus met niveau 4 in te stromen zoals hun gezegd hadden wat makkelijk kon, aangezien ik eigenlijk metteen al aan niveau 4 kon beginnen).
Maar op de Rooi pannen hebben ze van die rare dingen dat ze in april gaan beginnen met dat laatste jaar (ipv in september zoals een normale school zou doen).
En hierdoor sloot de inschrijving eind maart en hebben ze me mij het gesprek niet doorgelaten omdat ze niet wisten of ik die herkansing van niveau 3 wel zou halen. Het kon natuurlijk ook al niet gerelged worden dat ik die herkansing dan eerder kon doen, dus mocht ik VOLGEND JAAR IN APRIL INSTROMEN, wat geeft dat extra jaarjte nou! Jaa dag!

Het ergste is dat ik op 4 april mijn herkansing meteen had gehaald, en dus geslaagd ben voor nieveau 3. Toen hun begonnen met niveua 4, ik had dus makkelijk in kunnen stromen.
Maargoed ff flink van gebaald maar het is nu niet anders.

Ik heb dus besloten gewoon te gaan werken en dan kijk in april wel of ik nog verder wil studeren ofdat ik dan misschien wel al fijn werk gevonden heb, je kunt het toch niet plannen.
Ik klinkt er heel luchtig over maar wat moet ik anders,door mezelf er rot over blijven te voelen los ik ook niets op :S
Dus vandaar heb ik besloten om deze zomer weer in Mallorca te gaan werken. Waar ik vorig jaar zoals jullie weten stage heb gelopen.
Ze stuurde me een mailte dat ze nog mensen nodig hadden, of ik weer kon komen werken. Duss.. vandaar dat ik hier weer zit :)

Ik heb besloten er toch weer een leuke zomer van te maken, hard te werken en zo min mogelijk aan school te denken.
Ik ben er pas weer een paar dagen maar wat het leuke is, is dat ik op hetzelfde hotel werk waar ik vorig jaar ook zat! Club Cecilia (ik hoef niet meer voor Vista Mar te werken).

Er zijn een aantal dingen veranderd, zoals onze slaapplekken, zo hadden we vorige jaar behoorlijk luxe kamers (ofja luxe voor het personeel gezien dan), deze zijn verbouwd voor gewone gasten en we slapen nu met 3 man op een kamer boven de Irish pub.
Wel heel gezellige Irish pub by the way hoor, die pub staat me nog goed bij van vorig jaar, haha. Veel gasten komen hier ook, en zo we erboven slapen zullen wij hier dit jaar hoogstwaarschijnlijk ook nog een behoorlijk aantal keren komen, haha.
Voor de rest is nog veel hetzelfde, het is leuk om weer terug te zijn, er zijn al wat gasten die me nog kende van vorig jaar, en ook het Spaanse personeel ken ik nog.

Mijn team is volgens mij ook wel leuk.
De twee meiden die in mijn kamer slapen zijn wel aardig alleen zijn dit beste vriendinnen die elkaar al superlang kennen, dus ik hoop alleen niet dat ik dan een beetje het derde wiel aan de wagen wordt ofzo.

De teamleider heeft het alleen behoorlijk zwaar en heeft al aangegeven mij als assitent teamleader te willen.(Omdat ik dus al een jaar ervarig heb en het hier al een beetje ken), in princiepe voel ik nu al de extra druk en doe ik in de praktijk al het extra werk al, alleen omdat dit nog niet officieel bij Cosmo (de werkgever) gerigisteerd staat, krijg ik nog niet het extra salaris. Maar dit komt dus wel, zo snel mogelijk hoop ik zelf, haha.
Het salaris is sowieso niet echt een vetpot hier, daar moet je het echt niet voor doen, maar dat wist ik natuurlijk al.
Ik krijg wel iets meer dan vorig jaar omdat ik toen stage liep, nu ben ik dus officieel werknemer (met ervaring waar je dan een beetje extra voor krijgt).
Maar als ik officieel ga rekekenen wat ik nu per uur verdien dan krijg ik nog geen 2,50 per uur!!
(En dat is alleen voor de officiele uren, wat er maar 8 per dag zijn.) Officieel dus!
In de praktijk werken we van half 8 's ochtends to 1 uur 's nachts!! En dan heb je geluk als je overdag even de tijd voor jezelf hebt om 5 min te douchen.
Maargoed, dit kunnen ze natuurlijk niet verantwoorden als je naar arbeidomstandigheden kijkt, dus vandaar dat het officieel 8 uren zijn. Ook moeten we niet op teveel vrije dagen rekeken, officieel heb je een dag in de week vrij, zaterdag of zondag. Alleen omdat we dit jaar met een persoon minder in het team zitten (zoor bezuinigingen van het hotel) weten we niet of we dat redden.
Achja, als ik milde arbeidomstandigheden wilt, wat lekker verdient. Dan was ik wel op een kantoor met airco gaan zitten van 9 tot 5 met de gehele weekenden vrij.
Ik heb zelf weer gekozen om me af te laten zuilen in de hitte zonder vrij te zijn en bijna geen cent te verdienen, ik lijk wel gek, haha.
Maar ik zal dus eens ophouden met zeuren over harde arbeidsomstandigheden, aangezien ik er zelf voor gekozen heb.
Als ik bovendien terug denk aan mijn stage vorig jaar (waar ik al helemaal bijna geen cent voor kreeg) herinnder ik me dat bijna niet.

Wat ik wel herinner is de kick die ik elke keer kreeg van op het podium staan, een goede show neer te zetten, en het contact met gasten wat je hebt!
En daar ga ik dus voor terug en doe ik het voor!!

Hopenlijk word dat dit jaar ook weer zo en ik ben er ook van overtuigt.
We hebben al een paar shows gedraait en ik heb de hoofdrol in Grase (Sandy, al wilde ik graag Rizzo zijn), bij Saterday Night fever ben ik de Nerd, bij Sisteract ook (ze zullen wel denken dat die rol bij mij past, haha) Nee hoor vindt ik ook leuk om te spelen, het leukste zelfs! En ik doe de vrouwelijke rol in de Crazy mix (mijn favorite show) en ik zit in de Hitparade mix.
Duss!!! Superleuk en superleuke rollen, het voordeel is natuurlijk dat ik alle shows nog ken van vorig jaar en ze hoeven met mij dus ook niet extra te oefenen.
We zijn nu met zijn alle wel bezig een nieuwe show aan te leren, de MOULIN ROUGE!!
Supervet is die en hier zijn we op het moment dus druk mee bezig, ik weel heel erg graag de rol van Satine, de hoofd hoer, haha.
Maarja we zullen zien, ik vindt het al superleuk om die show te mogen doen, is echt mijn favoriet.
Ik zal jullie dus af en toe weer op de hoogte houden deze zomer via deze site. net als vorig jaar, bovendien is het ook weer leuk om reacties van jullie te krijgen over hoe het met julie gaat!
Adios Amigos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi! Mijn naam is Femke en ik heb deze site aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden van mijn reizen. Niet dat ik nou supervaak op reis ben, ik volg gewoon een opleiding dus zijn de mogenlijkheden (geld en tijd) helaas beperkt. Ik had de site aangemaakt voor mijn stage in Mallorca om iedereen thuis op de hoogte te houden. Hierna heb ik hem ook gebruikt voor het reizen en werken in Australié en Nieuw Zeeland wat ik tussen twee opleidingen door gedaan heb. Binnenkort ga ik naar Ghana met een project om lesmatriaal te ontwikkelen, dit is een kortere reis maar maak er toch een kort verslagje van op de site zodat geintreseerde het ook kunnen lezen. Hopenlijk zal ik deze site nog vaker kunnen gebruiken voor andere eventuele reizen in de toekomst. Groetjes Femke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 45448

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 12 Mei 2017

Camino

04 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

voluntariado Centroamérica

29 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Reisleider

11 December 2007 - 09 Augustus 2008

Backpackend door OZ en NZ!

24 April 2008 - 10 Mei 2008

Uitwisseling Ghana/ Nederland

02 Mei 2007 - 01 September 2007

Summercamp VS

15 Mei 2005 - 02 November 2005

Animación op Mallorca!

18 Augustus 2002 - 16 Juni 2003

High school, VS, (au pair)

Landen bezocht: