voluntariado Centroamérica - Reisverslagen van Femke Knoops - WaarBenJij.nu voluntariado Centroamérica - Reisverslagen van Femke Knoops - WaarBenJij.nu

voluntariado Centroamérica

Hola!!!

Dit is hoe ik jullie de komende tijd ga begroeten! De komende 2 maanden zit ik namelijk in Midden Amerika! Volgende week woensdag vlieg ik al naar Nicaragua.
Ik verblijf hier een hele maand. Ik ga de eerste week een Spaanse cursus volgen in Granada. Een mooie oud koloniale stad aan het meer van Nicaragua.
Hierna ga ik naar een klein plaatsje aan de kust waar ik vrijwilligers werk ga doen, San Juan del Sur. Niet geheel toevallig is dit ook een van de beste surfspots van Zuid Amerika ;) Niet dat ik daar zo goed in ben, maar dus wel weer een mooie kans om hier weer eens aan surf skills te werken want het is allemaal weer een tijd geleden dat ik gesurft heb. Hiernaast is het een fijn tijdverdrijf tussen het vrijwilligerswerk door.

Ik denk dat ik ook wel wat nodig zal hebben om mijn gedachtes af te leiden want na het zien van wat documentaires over het land weet ik dat er ook een hoop armoede is daar. Dat is natuurlijk altijd moeilijk, maar daarvoor ga ik er ook heen.
Wat ik precies voor vrijwilligerswerk ga doen is lastig uit te leggen omdat het nogal uitgebreid is.

In Nicaragua kunnen blijkbaar niet veel kinderen het betalen om naar school te gaan. Wat er dan gebeurd is dat veel kinderen op straat gaan rondzwerven met alle gevolgen van dien. Denk aan drugs (lijm), prostitutie, criminaliteit en vooral veel bendes die ontstaan.
Dat is eigenlijk het grootste probleem, de organisatie waar ik voor werk heeft een soort bibliotheek opgericht die een soort vervanging voor de school daar is. Het is vooral om kinderen van de straat te houden en ze te laten zien dat er ook iets anders is. Ik wilde hier eerst les gaan geven maar dat is een beetje onrealistisch omdat ik nog bijna geen Spaans spreek. Ze hebben hier ook een soort van animatie programma voor kinderen. Dit is wat ik eigenlijk ga doen, ik ga die kinderen vermaken met spelletjes etc. Hiernaast heb ik zelf aangegeven dat ik ook voor oudere kinderen en tieners een soort van sportprogramma op wil zetten. Hier heb ik al best veel ervaring mee en het leek me vooral leuk en nuttig omdat dat meer voor tieners is. Dat is ook de grootste probleemgroep als je kijkt naar bendes enzo. Of het echt helpt weet je toch niet maar wellicht hou ik zo toch een aantal tieners van straat en geef je ze een ander perspectief. Laten we het hopen!

Dan komt na een maand mijn lieve vriendje aan. Ik ga hem ophalen en gaan we rondtrekken door Nicaragua, Costa Rica en Panama. Hier hebben we nog niets van gepland maar met behulp van de Lonely planet, en tips die we ter plekke krijgen moet dat vast goedkomen! Z
olang we eind augustus maar weer in Panama stad zijn want vanuit daar vliegen we weer naar huis met een mooie tussenstop van drie dagen in New York! Ook niet verkeerd :D

Al bij al een mooie reis dacht ik zo! Nicaragua stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en ook het Spaans leren moet er nu echt maar eens van komen.
Ik heb er dus veel zin in al gaat deze reis me een hoop geld kosten en is mijn spaargeld van de afgelopen 3 jaar er straks in een keer doorheen. Gelukkig weet ik waar ik het voor doe en voor degene die het nog niet gehoord hebben, ik heb ook al een baan gevonden als ik terug ben :) dus kan ik dan gelukkig weer geld verdienen.
Twee dagen na terugkomst word ik meteen voor de leeuwen gegooid en ga ik les geven in Boxmeer op het Elzendaal College. Het serieuze leven zal dan gaan beginnen :)
Maar eerst dus nog even genieten van deze reis!

Ik wens jullie ook allemaal een heel fijne zomer toe!

Salludos!
Femke

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2012

New York!!

22 Augustus 2012

Panama

16 Augustus 2012

Pura Vida!!

08 Augustus 2012

Terminado el voluntariado en weekend Leon

27 Juli 2012

De trabajo y el surf
Femke

Hoi! Mijn naam is Femke en ik heb deze site aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden van mijn reizen. Niet dat ik nou supervaak op reis ben, ik volg gewoon een opleiding dus zijn de mogenlijkheden (geld en tijd) helaas beperkt. Ik had de site aangemaakt voor mijn stage in Mallorca om iedereen thuis op de hoogte te houden. Hierna heb ik hem ook gebruikt voor het reizen en werken in Australié en Nieuw Zeeland wat ik tussen twee opleidingen door gedaan heb. Binnenkort ga ik naar Ghana met een project om lesmatriaal te ontwikkelen, dit is een kortere reis maar maak er toch een kort verslagje van op de site zodat geintreseerde het ook kunnen lezen. Hopenlijk zal ik deze site nog vaker kunnen gebruiken voor andere eventuele reizen in de toekomst. Groetjes Femke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 45438

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 12 Mei 2017

Camino

04 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

voluntariado Centroamérica

29 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Reisleider

11 December 2007 - 09 Augustus 2008

Backpackend door OZ en NZ!

24 April 2008 - 10 Mei 2008

Uitwisseling Ghana/ Nederland

02 Mei 2007 - 01 September 2007

Summercamp VS

15 Mei 2005 - 02 November 2005

Animación op Mallorca!

18 Augustus 2002 - 16 Juni 2003

High school, VS, (au pair)

Landen bezocht: