New York!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Femke Knoops - WaarBenJij.nu New York!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Femke Knoops - WaarBenJij.nu

New York!!

Blijf op de hoogte en volg Femke

25 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Hoi allemaal,

Hier alweer het allerlaatste berichtje!! :( Ons avontuur zit er namelijk weer op.
Na een paar heerlijke dagen in New York zijn we nu dan weer op weg naar huis.

Ik moet zeggen dat New York een geweldige afsluiting was van onze reis, wat een geweldige stad!
Ook al waren we hier maar een paar dagen, we hebben er uitgehaald wat we konden.
Aangezien New York the city is that never sleeps, zijn Frank en ik natuurlijk ook tot in de late uurtjes doorgegaan.

Zo zijn we de eerste avond naar times square gegaan en hebben we bij het hard rock cafe een laat diner gehad. Times square is echt wel indrukwekkend als je dat voor het eerste ziet. Wat een licht en wat een indrukken, je krijgt eigenlijk teveel prikkels binnen. Ik zelf hoef daar dus ook niet te lang te blijven maar het is wel gaaf om te zien. Het hard rock cafe vond ik wel wat tegenvallen, ik had daar nog nooit gegeten en had zag er van buiten wel erg gaaf uit. Aangezien Frank en ik wel rockfanaten zijn leek het ons wel leuk om dan juist in New York daar te gaan eten. De hal zag er gaaf uit met veel gitaren, handtekeningen, songteksten etc. van bekende artiesten wat wel cool was. Maar het eten was niets speciaals. Helaas, hadden we toch voor Hubba Bubba Shrimp company te gaan, ja die van Forrest Gump, die zat er ook. Maargoed, dat was dus onze eerste avond times square.
Times square was op loopafstand was van ons hostel waar we sliepen. We sliepen dus wel in Manhatten maar als je daar een betaalbare slaapplek wil, is het ook wel een plek waar je niet te lang wil verblijven.
De kamer was wel oke, met een stapelbedje maar de gezamelijke badkamer was nu niet echt schoon te noemen. Maargoed, in de kamer zijn we dus niet lang geweest, en hebben daar eigenlijk alleen geslapen.

De tweede dag was onze enige volle dag en wilde we dus veel doen. We zijn eerst naar Central Park gelopen waar we lekker ontbeten hebben en besloten wat we gingen doen. Omdat we dus nog maar anderhalve dag hadden en er in New York zoveel te doen is hebben we besloten met een dubbeldekker sightsee bus zo’n hop on, hop of bus mee te gaan. Wel 50 dollar per persoon maar er zat ook een boottocht bij naar de statue of liberty en de brooklyn bridge met uitzicht op manhatten vanaf het water en een nighttour door Brooklyn.

Best een goede keuze geweest denk ik want anders hadden we nooit zoveel kunnen zien. We zijn een aantal keer uitgestapt om wat rond te lopen rond het Financial district waar wal street is en de twin towers stonden. Je kon daar gratis kijken maar helaas moet je je dan aanmelden en heb je je paspoort nodig die ik in het hostel had laten liggen. Wel jammer dus maar anders moest je volgens mij ook best wel lang wachten voordat je aan de beurt was dus waren we ook veel tijd kwijt geweest. We hebben daar dus wel rondgelopen en verder dus lekker in de bus gezeten waar we lekker met onze gehaalde koffie bovenop de bus in het zonnetje zaten te genieten van New York. Het was echt lekker weer en je rijdt door alle buurten van New York waar je ook veel informatie over krijgt van de gids. We zijn aan het einde van de middag ook nog met de boottocht meegegaan waar je dus langs lady liberty vaart en manhatten in alle glory zit. Heel mooi was dat, ’s avonds hebben we eerst die night tour gedaan waar we ook naar Brooklyn gingen en dus over de brug, heel cool want dan zie je alle lichtjes en new york van een afstandje met al die lichtjes is echt wel cool.
Na de tour hadden we wel echt honger en zijn we naar een leuk straatje gegaan waar allemaal restaurantjes waren en hebben we om 11 uur ’s avonds nog ergens lekker gegeten.
Eer dat we terug waren in onze buurt was het bijna 1 uur en rond times square waren alle winkels nog gewoon open. Tot 2 uur s’nachts was alles daar gewoon open! Inderdaad the city that never sleeps dus. En omdat we nog bijna geen tijd hadden gehad om te shoppen hebben we dit dus maar om 1 uur ’s nachts lekker gedaan.

De volgende dag hadden we eigenlijk alleen nog een volle ochtend aangezien we om half 4 ’s middags vlogen en met vervoer naar het vliegveld en de tijd dat je van tevoren aanwezig moet zijn moesten we om 12 uur wel vertrekken richting vliegveld. We hebben die ochtend nog het noordelijke deel van de stad, (de tour de dag ervoor was vooral downtown in het zuidelijke gedeeldte van lower manhatten) de upper east en west side van de stad bekeken en zijn we langs het memorial van John Lennon, strawberry fields in Central Park gewandeld.
Hierna zijn we via central park terug gelopen naar ons hostel om onze tas op te halen en richting het vliegveld te gaan. We liepen via de straat van het empire state building en ook toen we onze tas hadden en naar de shuttle bij grand central liepen, liepen we weer langs dezelfde straat bij het empire state building. Alleen nu waren er allemaal sirenes, politie, ambulances en hingen er een stuk of 4 helikopters boven de hoge gebouwen en waren er allemaal witte linden.
Je schrikt dan toch even want je weet niet wat er is, maar achteraf was er blijkbaar een flinke schietpartij geweest door een ontevreden medewerker van het empire state building die rond was gaan schieten. Hij is uiteindelijk door de politie neergeschoten en in de schietparty zijn zo ook een aantal omstanders neergeschoten waar ook een aantal van overleden waren.
Best eng als je erover nadenkt omdat wij dus ook bij die straat liepen, waarschijnlijk een paar minuten voor de schietpartij. Je zou maar net op het verkeerde moment op de verkeerde plaats staan zoals wij dus bijna hadden gedaan.
Maargoed, uiteindelijk kan dit overal gebeuren als je pech hebt en kun je daar niet op die manier over nadenken.
We hadden ook niet veel tijd om daar bij stil te staan want we moesten snel naar het vliegtuig voor onze vlucht naar huis.

Het avontuur is nu dus afgelopen, het echt leven gaat nu beginnen met mijn nieuwe baan. Echt een nieuw leven waar ik best zenuwachtig voor ben. Maargoed dat is alleen maar normaal denk ik, ik had wel liever wat meer vrije dagen gehad voordat ik begin. Ook om de jetleg tegen te gaan, dat is niet handig in je eerste week maar dat hou je denk ik toch niet tegen.

Naar alle landen waar ik nu geweest ben zou ik nog wel terug willen gaan, zo mooi was het. Maar of dat er in de praktijk ook van zal komen is de vraag, er zijn nog zoveel plekken waar ik heen zou willen. Het kost toch een hoop tijd en geld en ik denk dat ik dan voor een andere bestemming zal kiezen. Maar we zullen zien, op de een of andere manier denk ik dat ik nog wel ooit terug zal komen in New York, dan is gewoon zo’n gave stad!
Voorlopig is het in elk geval een tijd hard werken en wat geld verdienen, dat is nu ook wel echt nodig na mijn reis want ik heb echt nog maar iets van 300 euro op mijn bankrekening!
Maar dat gaat dus goed komen met mijn nieuwe baan!

Na een tijdje hoop ik deze site toch nog te kunnen gebruiken want ik ben het reizen zeker nog niet moe!
Tot de volgende reis dus maar weer!
Xx Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

voluntariado Centroamérica

Hola!!!

Dit is hoe ik jullie de komende tijd ga begroeten! De komende 2 maanden zit ik namelijk in Midden Amerika! Volgende week woensdag vlieg ik al naar Nicaragua.
Ik verblijf hier een hele maand. Ik ga de eerste week een Spaanse cursus volgen in Granada. Een mooie oud koloniale stad aan het meer van Nicaragua.
Hierna ga ik naar een klein plaatsje aan de kust waar ik vrijwilligers werk ga doen, San Juan del Sur. Niet geheel toevallig is dit ook een van de beste surfspots van Zuid Amerika ;) Niet dat ik daar zo goed in ben, maar dus wel weer een mooie kans om hier weer eens aan surf skills te werken want het is allemaal weer een tijd geleden dat ik gesurft heb. Hiernaast is het een fijn tijdverdrijf tussen het vrijwilligerswerk door.

Ik denk dat ik ook wel wat nodig zal hebben om mijn gedachtes af te leiden want na het zien van wat documentaires over het land weet ik dat er ook een hoop armoede is daar. Dat is natuurlijk altijd moeilijk, maar daarvoor ga ik er ook heen.
Wat ik precies voor vrijwilligerswerk ga doen is lastig uit te leggen omdat het nogal uitgebreid is.

In Nicaragua kunnen blijkbaar niet veel kinderen het betalen om naar school te gaan. Wat er dan gebeurd is dat veel kinderen op straat gaan rondzwerven met alle gevolgen van dien. Denk aan drugs (lijm), prostitutie, criminaliteit en vooral veel bendes die ontstaan.
Dat is eigenlijk het grootste probleem, de organisatie waar ik voor werk heeft een soort bibliotheek opgericht die een soort vervanging voor de school daar is. Het is vooral om kinderen van de straat te houden en ze te laten zien dat er ook iets anders is. Ik wilde hier eerst les gaan geven maar dat is een beetje onrealistisch omdat ik nog bijna geen Spaans spreek. Ze hebben hier ook een soort van animatie programma voor kinderen. Dit is wat ik eigenlijk ga doen, ik ga die kinderen vermaken met spelletjes etc. Hiernaast heb ik zelf aangegeven dat ik ook voor oudere kinderen en tieners een soort van sportprogramma op wil zetten. Hier heb ik al best veel ervaring mee en het leek me vooral leuk en nuttig omdat dat meer voor tieners is. Dat is ook de grootste probleemgroep als je kijkt naar bendes enzo. Of het echt helpt weet je toch niet maar wellicht hou ik zo toch een aantal tieners van straat en geef je ze een ander perspectief. Laten we het hopen!

Dan komt na een maand mijn lieve vriendje aan. Ik ga hem ophalen en gaan we rondtrekken door Nicaragua, Costa Rica en Panama. Hier hebben we nog niets van gepland maar met behulp van de Lonely planet, en tips die we ter plekke krijgen moet dat vast goedkomen! Z
olang we eind augustus maar weer in Panama stad zijn want vanuit daar vliegen we weer naar huis met een mooie tussenstop van drie dagen in New York! Ook niet verkeerd :D

Al bij al een mooie reis dacht ik zo! Nicaragua stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en ook het Spaans leren moet er nu echt maar eens van komen.
Ik heb er dus veel zin in al gaat deze reis me een hoop geld kosten en is mijn spaargeld van de afgelopen 3 jaar er straks in een keer doorheen. Gelukkig weet ik waar ik het voor doe en voor degene die het nog niet gehoord hebben, ik heb ook al een baan gevonden als ik terug ben :) dus kan ik dan gelukkig weer geld verdienen.
Twee dagen na terugkomst word ik meteen voor de leeuwen gegooid en ga ik les geven in Boxmeer op het Elzendaal College. Het serieuze leven zal dan gaan beginnen :)
Maar eerst dus nog even genieten van deze reis!

Ik wens jullie ook allemaal een heel fijne zomer toe!

Salludos!
Femke

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2012

New York!!

22 Augustus 2012

Panama

16 Augustus 2012

Pura Vida!!

08 Augustus 2012

Terminado el voluntariado en weekend Leon

27 Juli 2012

De trabajo y el surf
Femke

Hoi! Mijn naam is Femke en ik heb deze site aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden van mijn reizen. Niet dat ik nou supervaak op reis ben, ik volg gewoon een opleiding dus zijn de mogenlijkheden (geld en tijd) helaas beperkt. Ik had de site aangemaakt voor mijn stage in Mallorca om iedereen thuis op de hoogte te houden. Hierna heb ik hem ook gebruikt voor het reizen en werken in Australié en Nieuw Zeeland wat ik tussen twee opleidingen door gedaan heb. Binnenkort ga ik naar Ghana met een project om lesmatriaal te ontwikkelen, dit is een kortere reis maar maak er toch een kort verslagje van op de site zodat geintreseerde het ook kunnen lezen. Hopenlijk zal ik deze site nog vaker kunnen gebruiken voor andere eventuele reizen in de toekomst. Groetjes Femke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2344
Totaal aantal bezoekers 45444

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 12 Mei 2017

Camino

04 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

voluntariado Centroamérica

29 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Reisleider

11 December 2007 - 09 Augustus 2008

Backpackend door OZ en NZ!

24 April 2008 - 10 Mei 2008

Uitwisseling Ghana/ Nederland

02 Mei 2007 - 01 September 2007

Summercamp VS

15 Mei 2005 - 02 November 2005

Animación op Mallorca!

18 Augustus 2002 - 16 Juni 2003

High school, VS, (au pair)

Landen bezocht: