Koud Bier en Krokodillen (en Ieren) in WA - Reisverslag uit Darwin, Australië van Femke Knoops - WaarBenJij.nu Koud Bier en Krokodillen (en Ieren) in WA - Reisverslag uit Darwin, Australië van Femke Knoops - WaarBenJij.nu

Koud Bier en Krokodillen (en Ieren) in WA

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

09 Juli 2008 | Australië, Darwin

Heeey allemaal,

Helaas (of misschien maar beter haha) kan ik deze keer een niet al te lang bericht plaatsen want heb maar beetje internettijd en is hier megaduur en blijf natuurlijk een arme backpacker he, haha. Nee maar moet deze laatste weekjes wel goed op mijn geld letten aangezien we nog vele plannen hebben maar wil jullie toch weer even een beetje op de hoogte brengen.

Zijn gistereavond in Darwin aangekomen na 2 weken door de outback gereist te hebben. Fijn dus om weer even in de bewoonde wereld te zijn al hoeft zo'n grote stad van mij nou ook weer niet. Gistere ook weer eens op stap geweest na 3 maanden ofzo dus was erg gezellig alleen minder dat we daarna nog een slaapples moesten zoeken. Echte plek niet meer gevonden en zijn we met onze bus en swags (soort slaapzak voor buiten)lekker in het park gaan liggen waar we vanachtend om 6.30 alweer door de ranger weg gestuurd werden. Van slaap niet veel gekomen dus, haha.

Maar zal jullie eens even vlug bijpraten.
Hebben 2 weken geleden onze bus opgehaald in Perth samen met onze baas. Zijn hierna nog 2 dagen terug gegaan naar de boerderij om nog het laatste werk af te maken en 40.000 bomen te planten. Afscheid genomen en in het volgende dorp de 2 Ierse jongens opgehaald die tot Cairns met ons mee gingen reizen. We hadden hun via werk ontmoet en wouden ook die kant op gaan rond dezelfde tijd dan wij deden en scheelt ons natuurlijk een hoop geld, plus is het ook wel gezelliger met meerdere. Ook is het fijn om het rijden af te wisselen aangezien we ongeveer 10000 kilometer af moeten leggen. Wel heeft Brit op de boerderij trouwens haar Permit gehaald waardoor zei nu ook in de auto kan rijden al moet er wel contstant iemand van 21 of ouder naast haar zitten om haar instructies te geven, ben nu dus ook haar rijinstructeur geworden, haha. Maar nu dus nog 2 extra chauffeurs dus moet goed komen.
Soms wel een beetje geprop met zijn vieren in dat busje wat eigenlijk voor 2 personen is, haha. Ook word ik af en toe wel eens een beetje gek van dat Ierse taaltje waar we ondertussen al heel wat uitspraken van hebben overgenomen na 2 weken, haha maar erg gezellige jongens dus vermaken ons goed.

De eerste dagen was het nog wat kouder en regende het wat niet altijd even prettig was, vooral als het onze beurt was om buiten in de swags te slapen. Maar na 2 dagen in Noordelijke richting te rijden werd het langzaam warmer en warmer en leger en leger. De echte outback dus. Elke nacht kamperen en buiten onder de sterren slapen in de swags (soort slaapzak voor buiten met muskieten net. Wat je dus echt wel nodig hebt, veel muggen en andere enge beesten s'nachts wat overdag afgewisseld word door hitte, zweet stof en duizenden vliegen, heerlijk toch die outback, haha. Nee heeft echt ook zijn coole kanten, zoals de sterrenhemel waar je elke nacht onder kan slapen, echt spectaculair. Elke avond gekampeerd in de bush dus en elke dag crackers of eten uit blik,waar ik nu ondertussen toch wel een beetje genoeg van heb, haha. Ook de benzine prijzen in de Outback zijn belachelijk duur in de roudhouses en moet flink dokken voor douches enzo die je dus bijna nergens kan nemen. Heel soms als we in minidorpjes aankwamen had je daar belachelijk duure overnachtingsmogelijkheden waar wij dan stiekem in het zwembad gingen springen, haha. Het ergste wat ze konden doen was ons weg sturen maar dan waren we toch al lekker afgekoeld en toch weer ietsjes schoner, haha. Ook moet je goed oppassen voor kangaroe's emu's en zelfs koeien die voor je auto kunnen springen/rennen/lopen. Brit in het begin op de boerderij ook een keer een kleine kangaroe geraakt en toen ik aan het rijden was bijna een gigantische stier geraakt, echt megaeng, ineens stond hij daar na een bocht en hadden hem echt op een haartje gemist. Moet er niet aan denken wat er gebeurd was als we die hadden geraakt want denk dat de stier het eerder overleefd zou hebben dan wij met onze krakkenbak bus. Hierna alleen nog maar roadkill waar allemaal adelaars omheen vliegen gezien en zelf gelukkig niks meer geraakt
Soms wel beetje afzien dus, maar: NO WORRIES (oftewel no butter zoals die Ieren dat zeggen) zolang we het bier maar koud konden houden, haha.

Onderstussen ook wel in plaatsjes geweest hoor, in het begin nog beetje langs de kust waar we nog dolfijnen eten gegeven hadden in Monkey Mia en gesnorkerld in Coral Bay, maar nooit gekampeerd, dat deden we natuurlijk gratis in de bush.
Wel moesten we in Broome een aantal nachten blijven waar we heen moesten omdat onze wielen verwisseld moesten worden, dat stomme bedrijf had ons 5 verslaten wielen gegeven, no way dat we daarmee naar Sydney konden rijden, belachelijk maargoed. Maar naar Broome wou ik sowiso al heen want had er veel leuke dingen over gehoord en ik kan je vertellen dat het totaal geen straf is om hier te verblijven. Wat een heerlijk plaatsje. Supermooie stranden en je hebt er een heerlijke relaxte sfeer.

Zijn hier in totaal 3 nachten gebleven waarna we weer verder gingen de Kimberby in om naar Darwin te gaan waar we in Kaduku National Park naar de Adeleide River zijn gegaan om de krokidillen te zien. Wat een enge beesten zeg, gingen met een boot (nee we gingen niet zwemmend haha) waar de bootman vlees aan een stok hing en de crocks wel een meter uit het water sprongen om het vlees te pakken. Eentje was wel 5 meter lang en het geluid was echt oorverdovend teon hij met een klap zijn gigantische kaken sloot, bah. Ook waren er adelaars en andere wilden beesten, echt wel cool en ook heel erg mooi, maar toch wel wat schrik voor die crocks. Vond het ook echt elke nacht eng als ik buiten moest slapen in de swag, crocks zitten namelijk in heel het noorden van Austalie in de buurt van rivieren en creekjes enzo waar wij kampeerde. En deze zoutwaterkrokodillen zijn de gevaarlijkste van de hele wereld en kunnen sneller rennen dan jij. Maar ze kunnen (als het goed is) niet klimmen dus zolng we een hoger plekje hadden om te kamperen zou het goed moeten zijn maar zoals je je kan voorstellen slaap je dan toch niet altijd even lekker, haha.

Maargoed zijn toch weer heel in Darwin aangekomen en ga dalijk even kijken hoe duur het is om een safari ofzo te doen naar Arnhem land ofzo, is allemaal moeras en jungle, lijkt me echt heel gaaf maar ben bang dat eht ook wel duur zal zijn en ons budget dat niet toelaat, tenzij iemand het Britte en Femke in Australie fonds wil steunen, haha.
Achja waarschijnlijk morgen dus alweer verder richting Cairns wat nog een lange rit is door de outback. Maar waar ik dan hopenlijk een duikcurses kan doen op het Great Barrier Reef om mijn duikbrevet te halen, erg zin in en jullie horen het snel weer in mijn volgende bericht.

Ga nu even kijken of ik wat foto's enzo kan plaatsen en heb ook een megacool fimpje van de crocks, maar fototoestel doet raar en weet niet of ik alles kan plaatsen.

Hou jullie snel weer op de hoogte en zie jullie over een maandje alweer, veel zin om iedereen weer te zien maar toch veel te snel naar mijn idee, wil nog niet naar huis , boehoe :(
Kus Fem

  • 09 Juli 2008 - 06:02

    Simone:

    Haa meis!

    Ik vroeg me gister toevallig nog af hoe het met jullie zou gaan! Zo te lezen vermaken jullie je nog goed :D Wel gaaf die outback maar op een gegeven moment heb je denk ik ook wel weer genoeg van die leegte, leon en ik in ieder geval wel :) jullie wicked ziet er vet stoer uit jonge! die van ons was minder met al die tieten erop haha maar die in nieuw zeeland was minder erg :D wij zijn nou op de cook eilanden lekker aan het uitrusten. nog een paar daagjes en dan vliegen we naar L.A. Denk dat we ongeveer rond dezelfde tijd terugkomen dan! Dan zie ik je over een paar weken wel weer in ons kleine saaie nederland ;) xxx simone en ook groetjes van leon!

  • 09 Juli 2008 - 06:12

    Tante Rian:

    Hoi Femke,

    Ik heb nu meteen, direct, onmiddellijk je bericht gelezen. Verbazingwekkend kort deze keer.
    Wa un erremoeiegu bus. Rare jongens, die Ieren. Zeggen die altijd "geen boter" als je je geen zorgen moet maken?
    Eng zeg, die krokodillen. Ik hoop dat je heel thuis komt.

    groeten,

    Tante Rian

  • 09 Juli 2008 - 06:27

    Marleen:

    Hey Fem

    ben je al aan het aftellen.. tot je weer je voeten op Nederlandse bodem mag zetten? Waarschijnlijk niet. en gaat de tijd veel te snel als je daar zit. nou ik ben al 2 weken aant aftellen. want heb namelijk ook bijna vakantie en kan niet wachten totdat ik ook lekker op het stand met een kraak heldere blauwe zee kan liggen.
    in ieder geval jij nog heel veel plezier dat laatste maandje en we zien je snel

    kusx Marleen

  • 09 Juli 2008 - 10:47

    Willem:

    Hey Fem,

    Nou al aan het aftellen?? Als jij terug komt zit mijn vakantie er weer bijna op, dus je hebt niet te klagen haha.
    Die krokodillen zijn wel gaaf zeg.

    Zie je in Augustus wel weer!

    xx Willem

  • 10 Juli 2008 - 09:42

    Inie:

    Ha Femmy

    Geniet nog maar lekker zo de laatste maand. Je zit het daar maar goed te hebben. Hier steeds regen. Breng maar wat mooi weer mee als je thuiskomt.
    Gr. Inie

  • 17 Juli 2008 - 09:17

    Lot:

    En.. femke komt naar huis olé, olé!! Haha!! Nog maar ff he.. wat gaat dat snel. In je bericht te lezen heb je het daar nog steeds heel goed naar je zin, fijn!
    Hier in Asten in het ook nog steeds goed te vertoeven. Net kermis achter de rug en deze week nog lekker vrij.
    Genieten jullie er nog lekker van en ik zie jullie begin Augustus!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi! Mijn naam is Femke en ik heb deze site aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden van mijn reizen. Niet dat ik nou supervaak op reis ben, ik volg gewoon een opleiding dus zijn de mogenlijkheden (geld en tijd) helaas beperkt. Ik had de site aangemaakt voor mijn stage in Mallorca om iedereen thuis op de hoogte te houden. Hierna heb ik hem ook gebruikt voor het reizen en werken in Australié en Nieuw Zeeland wat ik tussen twee opleidingen door gedaan heb. Binnenkort ga ik naar Ghana met een project om lesmatriaal te ontwikkelen, dit is een kortere reis maar maak er toch een kort verslagje van op de site zodat geintreseerde het ook kunnen lezen. Hopenlijk zal ik deze site nog vaker kunnen gebruiken voor andere eventuele reizen in de toekomst. Groetjes Femke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 45491

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 12 Mei 2017

Camino

04 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

voluntariado Centroamérica

29 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Reisleider

11 December 2007 - 09 Augustus 2008

Backpackend door OZ en NZ!

24 April 2008 - 10 Mei 2008

Uitwisseling Ghana/ Nederland

02 Mei 2007 - 01 September 2007

Summercamp VS

15 Mei 2005 - 02 November 2005

Animación op Mallorca!

18 Augustus 2002 - 16 Juni 2003

High school, VS, (au pair)

Landen bezocht: