Home Sweet Home - Reisverslag uit Lierop, Nederland van Femke Knoops - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - Reisverslag uit Lierop, Nederland van Femke Knoops - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

10 Augustus 2008 | Nederland, Lierop

Heeeey allemaal,

Hier al weer het laatste berichje want ben zoals de meeste van jullie weten gisteren alweer thuisgekomen.
Heel erg raar om thuis te zien, schoon bed te hebben en kan douchen waneer je maar wil, haha. Ook is het erg leuk iedereen weer te zien (of nog te gaan zien, haha). Lijkt net alsof er niet zoveel veranderd is en ik nooit weg ben geweest, alleen dan dat mijn jongste broertje ineens een halve kop groter dan mij is geworden, haha.

Maar goed ik zal jullie nog eens even een verslag geven van het laatste deel van onze reis wat echt nog superleuk geweest was.

Na Cairns zijn we dorrgereden naar Airly beach waar we met een zeilboot door de eilandengroep the Whitsundays gingen varen. Helaas was het super rot weer, met harde windstoten en regen dus wisten ze niet zeker of het wel door zou gaan, wij al balen natuurlijk maar gelukkig werd er besloten dat we toch gingen.
Wel jammer dat het regende enzo maar door de harde wind stond het schip echt 45 graden schuin, super vet dus!! Moest je wel heel goed vasthouden enzo en kwam ook de hele tijd golven met water in je gezicht, gingen echt heel hard en hadden schijnbaar ook een van de snelste boten en dan met die wind was het echt snel. Hadden ook maar 1 zeil opgezet zodat we niet om zouden slaan, helaas konden we door het weer niet naar het beroemde strand whitheaven beach gaan. Dit is blijkbaar het mooiste strand van die eilanden groep met super wit zand, onze schipper zei eerst dat we het toch gignen proberen om daar heen te gaan want hij was in 10 jaar nog maar 2 keer niet daarheen geweest door het weer.
Alleen na die ene trip dat we 45 graden schuin hingen moest hij ons helaas teleurstellen omdat dat strand te moeilijk te berijken was met dat weer. Heel erg jammer maarja weet niet echt wat ik gemist heb en zien toch naar andere heel mooie stranden geweest dus.
En het mooiste van alles was dat het weer ineens super opklaarde hierna. Hebben de rest van de trip supermooi weer gehad en was nog flink verbrand. Zo'n weer hoort natuurlijk ook echt bij zo''n eilandengroep en ineens klopte het plaatje, strakke blauwe lucht, superhelder water, en superwitte stranden. Heerlijk dus (zag er toch anders uit toen het regende, haha). Ook was ons groepje erg leuk zelfs met een Amsterdammer erbij die wij natuurlijk alles over psv vertelde, haha.
Wouden die nacht eigenlijk op het dek van de boot te slapen alleen mocht je je dekens om de een of andere reden niet meenemen dus was nogal koud en bovendien hadden brit en ik al vaak genoeg onder de sterrenhemel geslapen.
De volgende dag nog gensnorkeld daar en megaveel vissen gezien en daarna nog een aantal rare duiken van de boot gemaakt, haha.
Harstikke leuk geweest dus de Whitsundays en daarna reden we door naar Hervey bay waar onze Fraser Iland trip vandaan begon.

Fraser Iland is het grootste zandeiland van de wereld en hadden we ook al veel van gehoord.
We gingen hier een zelfrijdende 4 wheel drive trip doen.
In princiepe heb je gewoon een groepje mensen waar je samen een 4x4 auto mee huurt en er samen mee op uit trekt en alles zelf maar moet kijken. Je krijgt van te voren natuurlijk harstikke veel uitleg enzo want is natuurlijk echt heel anders rijden met een 4 wheel drive op zand, je rijd op het strand wat anders rijd en aan eb en vloed moet denken en ook zijn er inland treks waatr je over grote boomstronken heen moet rijden en flinke bluten opmoet enzo.
Ook maakte ze je eigenlijk een beetje bang van wat er allemaal met die auto kan gebeuren en hoeveel dat zou kosten en wat voor verantwoordelijkheid de chaufeur heeft. Na deze uitleg wou er niemand meer rijden en ik eigenlijk ook niet, maarja bleek dat we maar 2 chauferus waren, ik en een ander meisje, rest had geen rijbenwijs, of alleen automaat rijbewijs en waren nog geen 21. Waren 2 auto's dus eigenlijk hadden dat meisje en ik geen keus dat we wel moesten want anders ging de hele trip niet door.
Brit mocht eingelijk ook niet rijden met haar Permit omdat dat geen echt rijbewijs is en en ook alleen voor automaat is maar uiteindelijk had brit ook paar keer op het strand gereden.
Maargoed, wij met onze groep de ferry op en op Fraser aangekomen banden iets leeg laten lopen en die 4 wheel drive aan.
Nou moet zeggen dat ik het in het begin dus superspannend vond want kregen al metteen een dikke heuvel met bochten en boomstronken die ik op moest, maarja rustig in zijn 1 omhoog gereden en toch gehaald, haha. Die auto elke keer flink op en neer en achterin werden ze helemaal door elkaar geschut. Toen we op het strand kwamen nog een keer vast gezeten waar we de auto nog vlug moesten uitgraven voor de vloed ons wegspoelde, haha.
Maar voor de rest was alles goed verlopen en vond ik het achteraf heel stoer dat ik de hele tijd mocht rijden enzo. s'Nachts ook weer kamperen wat brit en ik natuurlijk wel gewent waren alleen was het de eerste dag al donker toen we ons kamp gingen opzetten dus dat ging wat minder, haha.
Ook had ik in het donker de barbeque geprobeerd op te zettten en was het me zelfs nog gelukt voor iedereen rauwe hamburgers te maken waar ik die avond ook nog ziek van was geworden (of misschien kwam het ook wel doordat ik teveel guhn had gedronken, haha). In elk geval voelde ik me beroerd en omdat je geen kraan hebt om je een beetje af te spoelen besloot ik dat maar in de zee te doen waar net een golf kwam die me omstoote en ik dus van top to teen zeiknat was samen met al mijn warme kleren. Die nacht dus niet echt geslapen maar meer liggen rillen van de kou met mijn natte kleren in mijn slaapzak.
Leuk joh, kamperen, haha, nee was echt wel leuk en ook hadden we deze keer weer een heel leuk groepje. Het weer was ook weer mooi en zijn zelfs wezen zwemmen in lake mckenzie met superhelder water, echt heel mooi maar wel echt ijskoud water en iedereen keek ons dus ook weer aan alsof we gek waren toen we dat meer in rende, haha. Ook zit er echt overal en overal zand (wat natuurlijk ook logish is op een groot zandeiland maar toch). In je slaapzak, in je ogen, je oren en in je eten. Lekker broodje zand, ga ik vaker eten denk ik :). Maar erg leuk gehad en de avond dat we terugkwamen nog met ons hele groepje pizza wezen eten.

Toen we terugwaren van Fraser zijn we rustig naar het Noorden gecruised en in plaatsjes gestopt die ons leuk leken, zoals Noosa en nog lekker wat van de zon genoten en aan supermooie stranden gelegen die we helemaal voor onszelf hadden. Toch wel wat anders dan het altijd overvolle scheveningen.
Natuurlijk zit het dan wel de hele tijd in je hoofd van: oww over een weekje sta ik weer thuis.

Dus deze dagen nog lekker van genoten zoveel we konden tot we weer in Sydney aankwamen. Wel raar om daar weer te zijn omdat we daar ook gestart waren en je dan weet dat je nu echt bijna thuis bent. De Ieren waren daar ook en zijn we onze laatste avond nog mee wezen in de Sydney tower die uitkijkt over de hele stad, supermooi dus en wat een manier om Australie af te sluiten dacht ik zo.

Dat was dus onze laatste avond en de volgende dag begon om 6.30 onze lange reis naar huis, echt raar maar had ik echt wel weer zin in op dat moment dusja. Vlucht is heel goed verlopen alleen hadden we in Hong Kong weer lang moeten wachten en hadden we nog gekloot met een fles alchol die wij op het vliegveld in Syndey duty free hadden gekocht, zeiden ze daar dat we die ineens niet mee mochten nemen, belachijk en hadden we nog een lange discusie over gehad met een half engels sprekende Chinees die uit zijn mond stonk.
Gelukkig kregen we een grote meevaller op onze vlucht van Hong Kong naar Amsterdam. Bij het boarden stapte Brit en ik ongeveer als laatste in en bleek dat het vliegtuig overboekt was, wij dachten echt: schit schit schit, wat nu? Hun allemaal in het Chinees mompelen toen ze ons uiteindelijk toch doorstuurde naar het vliegtuig. In het vliegtuig liep wouden we naar achter lopen, bleek dat we in de Buisnes Clas zaten!!!.
Wij kei blij en al die sjieke kerels keken ons natuurlijk aan alsof ze ons wel konden schieten, die hadden natuurlijk geen zin om tussen van die blije backpackmeiden te zitten, haha. Nou hadden ze toch ff pech gehad en wij geluk want wat een luxe zeg. Kreeg champange glasen, met kiwi smooties, brachten pralines rond en die stoel was zo groot dat ik er wel 2 keer in zou passen, kon met mijn voeten de stoel voor me niet aanraken al strekte ik ze helemaal uit.
Lekkere vlucht dus en gelukkig vlogen de 12 uur wel voorbij zo. Toch wel helemaal gebroken toen we aankwamen hoor, onze hele ries was in totaal toen al 32 uur dusja, maar wel weer helemaal hyper toen door het poortje kwamen en pap en mam zag staan om me op te halen :) echt hartikke leuk.
Nu dus weer thuis wat echt wel weer lekker is, sowieso dat ik iedereen nu weer zie is hartikke leuk maar ook om weer lekker in mijn eigen bedje te kunnen slapen, wat een luxe haha.
Nouja, dit was dus mijn laatste berichje, ga nog even alle foto's erop zetten van de laatste tijd en dan hoop ik iedereen snel te zien nu ik weer terug ben!!
Xxx Fem

  • 10 Augustus 2008 - 19:18

    Ans Toon En Kinders:

    Ja femke,
    soms is het toch wel
    "home sweet home"
    Dank je wel dat je je hele reis lang de moeite hebt genomen om regelmatig een heel verhaal te schrijven, zodat wij mee konden genieten van je belevenissen.
    groetjes van ons

  • 11 Augustus 2008 - 19:54

    Helene Vermeulen:

    hoi femke!!!

    welkom thuis.... wat leuk wat je allemaal schrijft, jullie hebben het inderdaad super gehad. Hopelijk zie ik je snel dan kun je Tim ook eens zien, hij is zo'n mooi en lief mannetje. En nog bedankt voor je kaartje, heel erg super!!
    groeten van Helene

  • 17 Augustus 2008 - 08:06

    Edwin (TMC):

    Hey Femke,

    Heb net eens snel door de foto's gebladerd en kreeg meteen weer zin om naar NZ te gaan. Zie dat je niet veel hebt overgeslagen: zielen, eisklimmen, bungee (nevis hywire was wel beter geweest ;)), parachutespringen. Echt cool. Goed dat je weer veilig thuis bent en kom nog eens een keer naar ons nieuwe kantoor kijken.
    Gr, Edwin

  • 20 Augustus 2008 - 20:25

    Inge:

    Hé Femke,

    Het zit er dan op, heb je al heimwee?;) Dat moet toch eigenlijk wel, wat jullie hebben mee gemaakt is toch allemaal helemaal geweldig! Maar het terug zijn is toch ook wel weer fijn, lekker weer tussen je vrienden en lekker ouderwets stappen in Nederland. Ik vond het leuk om jullie verhalen/avonturen te lezen en misschien tot ooit!

    Liefs Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi! Mijn naam is Femke en ik heb deze site aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden van mijn reizen. Niet dat ik nou supervaak op reis ben, ik volg gewoon een opleiding dus zijn de mogenlijkheden (geld en tijd) helaas beperkt. Ik had de site aangemaakt voor mijn stage in Mallorca om iedereen thuis op de hoogte te houden. Hierna heb ik hem ook gebruikt voor het reizen en werken in Australié en Nieuw Zeeland wat ik tussen twee opleidingen door gedaan heb. Binnenkort ga ik naar Ghana met een project om lesmatriaal te ontwikkelen, dit is een kortere reis maar maak er toch een kort verslagje van op de site zodat geintreseerde het ook kunnen lezen. Hopenlijk zal ik deze site nog vaker kunnen gebruiken voor andere eventuele reizen in de toekomst. Groetjes Femke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 45485

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 12 Mei 2017

Camino

04 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

voluntariado Centroamérica

29 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Reisleider

11 December 2007 - 09 Augustus 2008

Backpackend door OZ en NZ!

24 April 2008 - 10 Mei 2008

Uitwisseling Ghana/ Nederland

02 Mei 2007 - 01 September 2007

Summercamp VS

15 Mei 2005 - 02 November 2005

Animación op Mallorca!

18 Augustus 2002 - 16 Juni 2003

High school, VS, (au pair)

Landen bezocht: