Back in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Femke Knoops - WaarBenJij.nu Back in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Femke Knoops - WaarBenJij.nu

Back in Melbourne

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

26 Januari 2008 | Australië, Melbourne

Heeeey Mensen

Hier weer een verhaal uit Ozzie, we hebben ons de afgelopen tijd vooral bezig gehouden met het terugreizen naar Melbourne vanuit Alice Springs, omdat we vanuit hier weer vertrekken naar Tasmanie en Nieuw Zeeland en wat tijd wouden hebben om wat dingetjes te regelen.
Was gebleven in Alice Springswaar we verder niet meer veel gedaan hebben en een lekker relax dagje ingelast. Was wel lekker want je word toch wel moe van elke dag reizen.

Volgende dag met een tour naar Adelaide vertrokken, een relatief goedkope (en makkelijke) manier om te reizen. Dit betekend weer lang in de bus zitten en honderden kilometers op een dag maken, pff. Gelukkig hadden we deze keer wel goede airco in de bus dus dat scheelde.

We hebben overnacht in een mijnplaatsje Coober Pedy, waar we de heenweg ook al langs waren gekomen alleen na een snelle duik in het zwembad weer verder waren gegegaan aangezien de tijdsdruk die we toen hadden. Moet zeggen dat het toch wel een bijzonder stadje was zo midden in de woestijn, leek wel het einde van de wereld. Het is een mijnstadje waar heel erg veel opaal ligt. Iedereen kan hier supergoedkoop zijn eigen grond kopen en zonder vergunning of iets beginnen met graven (mijnen). Echt overal waar we reden zaten gaten langs de weg en mocht je dus ook niet lopen, in het stadje zelf hadden ze al een regels dat je daar niet meer mocht mijnen omdat er al een aantal toeristen in de mijngaten waren gevallen.
We hebben hier zelf ook een mijn bezocht en vond het echt heel speciaal, zie je ook wat voor een werk dat is, niet normaal, de hele dag onder de grond en nu gaat dat tegenwoordig natuurlijk alles met machienes maar dan nog is het maar zwaar werk denk ik zo.
In de mijn waar wij waren lieten ze ook zien hoe het vroeger ging en vertelde ze verhalen over mensen die opaal hadden gevonden en over een man die 10 jaar lang elke dag met een bijltje aan het graven honderden meters uitgroeven en nooit niks gevonden, dus ook nooit geen geld gezien, na 10 jaar de mijn verkocht had voor een prikkie (omdat het waardeloos was dachten ze) en de nieuwe eigenaar de dag erop 10 cm naast hun gat een van de grootste opaalstenen van het stadje vonden nu een dikke miljoenair is.
Zo werkte het daar in Coober Pedy en gaat het er nu blijkbaar nog steeds, je hebt geluk of geen geluk, echt heel apart en je kan je dus ook voorstelen dat er ook aparte mensen wonen (naast de aboriginals).

Ook hebben we een echte "duggout" bezocht. Dit is een uitgegraven huis onder de grond waar bijne de hele bevolking van Coober Pedy leeft. Dit doen ze omdat het zo warm kan worden in de zomer en koud in de winter en de electriciteit voor airco of verwarming midden in de woestijn erg duur is en onder de grond is het het hele jaar door zo'n 21 graden, lekker tempratuurtje dus.
Best wel slim moet ik zeggen, zelf hebben we ook de nacht doorgebracht in een hostel onder de grond, erg grappig.

De volgende dag weer verder vele kilometers gemaakt om op een redelijke tijd weer in Adelaide aangekomen. Onderweg een emu aangereden die ineens besloot voor de bus te gaan rennen, ieeuw onze eerste roadkill. Ook nog lol gehad in de bus met buskaraoke en mijn zangkunsten even laten horen, haha.
In Adelaide een leuke tijd gehad en meer van het strand bij Glenelg genoten dan veel van de stad gezien en s'avonds nog vaak opgetrokken met meiden die ook in de bus zaten.
s'Avonds vroegen ze me een keer mee een dvd te kijken alleen wist eigenlijk niet waar die overging, bleek het een superenge film te zijn over een vent in de Outback die backpackers vermoorden, Wolfcreek. Ieeeww kan ik dus helemaal niet tegen en ben ook bij de helft de film uitgerent, echt heel eng want toen wij met de kamper in de Outback waren had ik ook een beetje schrik want had wel eens dergelijke verhalen gehoord en lachte de rest me een beetje uit (toe), maar dat was in die film dus precies hetzelfde, ze lachte ook een beetje om dat meisje omdat ze bang was maar achteraf had ze dus wel gelijk.
Als ik die flim vantevoren had gezien was de Outback echt niet ingegaan serieus, bah. Van de ene kant was de Outback supervet omdat er echt niks om je heen is en niks hoort maar dat maakt het ook eng. Vooral toen ik hoorde dat het een waargebeurt verhaal was en die vent nog steeds vrij rondloopt ergens in zuid australie.

Verder hebben we ook nog leuke dingen gedaan hoor, haha. Zo hebben we een tripje naar de Barossa Valley gemaakt, het wijngebeid van Australie, en als echte profecionals wijntjes geproeft. Na onze eerste winery hadden we hem al behoorlijk hangen en toen moesten we er nog 3! Om in de stemming te blijven s'avonds nog een drankje gedaan met de Engelse meiden van de bus en lege glazen opgehaald in de bar bij ons hostel voor gratis drankjes.
De volgende dag weer om 6 uur eruit en met de volgende tour naar de Grampians en de Great Ocean Road.

We hadden eerst gekeken om een auto te huren en dan via de Grapians te gaan omdat we Great Ocean Road al hadden gezien, alleen maakte dit kwa prijs vrij weinig uit en dan is een tour natuurlijk gezelliger en makkelijker, aangezien je niet zelf hoeft te rijden geen verantwoordelijheid hebt en iemand die precies weet waar we heen moeten gaan. De Great Ocean Road hedden we de vorige keer toch best wel snel gedaan omdat we toen tijdsdruk hadden dus.
Maar de Grampians was de echt de moeite waard en alles wat ik me er van had voorgesteld. Supermooi natuurgebied en de eerste dag al een aardige wandeling/hike gemaakt naar de Macanzie Falls, heel erg mooi en daarna nog naar de Balconies.
De volgende dag weer vroeg op en nu een echte hike gedaan naar de Pinnacles, de berg op. Weet niet precies hoe hoog de berg was maar was een behoorlijke klim, extra zwaar aangezien ik met een groepje jongens besloten had naar boven te rennen/ joggen.
Pfff was echt kapot maar wel extra lang kunnen genieten van het geweldige uitzicht daarboven en vele coole foto's kunnen maken die best wel creepy zijn, (vlakbij randjes van hoge afgronden.
Op de weg terug rustig aan gedaan en van het wandelen en het uitzicht genoten. Kwamen ook door een heel klein dalletje (Silent Street) wat supersmal was, ik bedoel, je moest niet te dik zijn om daardoor te kunnen haha, erg leuk.

Daarna door naar de Great Ocean Road en nu veel meer van gezien dan de vorige keer.
Bij een soort van inham was een strandje en wij met een paar man naar beneden en daar was een grot, en aangezien het eb was konden we daarheen lopen en ik wou eignelijk wel eens een kijkje gaan nemen, aangezien onze gids daar spectaculaire verhalen over vertelde van mensen die een schipongeluk hadden gehad en die grot bleven om te overleven.
Wij met een paar man de rotsen over geklauterd en was best eng want was glad (normaal met vloed onderwater) en hoe verder we gingen hoe donkerder het werd, gelukkig had Ben een aansteker bij waardoor we toch nog wat zagen.
Helaas had ik mijn fotocamera niet bij :(, daarna maar snel de grot weer uit want was echt donker en rook nogal naar vis, haha. Bovendien denk ik dat als onze gids dat had gezien ze ons flink op onze kop zou geven.
Maar ik vond het natuurlijk toch wel stoer en was ook vet want van de buitenkant zag je maar een kleine grot maar van de binnenkant kon merkte je gewoon dat die grot zooooo groot was, komt denk ik allemaal doordat de zee dat in duizenden jaren heeft uitgehold ofzo. Verder nog hele mooide dingen gezien en echt van alle wandelingen enzo genoten.

Nu zijn we sinds gister weer terug in Melbourne waar we een weekje de tijd hebben om ons klaar te maken voor Tasmanie en Nieuw Zeeland, heb er echt zin in!
Laat jullie snel weer wat horen!!
Groetjes Fem

  • 26 Januari 2008 - 01:54

    Slaap Kopje:

    Dag mega lieverd,
    Wat een leuk verhaal weer, ik spreek je zo.
    xxx mis je onwijs.
    Tristan

  • 26 Januari 2008 - 09:10

    Maartje:

    Haa wa een geweldig verhaal haha!
    ik zie jou al helemaal wegrennen van die film hahahaha!

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat het leuk is!

    xxx

  • 26 Januari 2008 - 10:04

    Coen:

    Ha Fem,

    Leuk om je verhaaltjes (zonder alinea's) te lezen! En ergens vind ik het best wel grappig dat je wel helemaal naar de andere kant van de wereld durft, maar een spannende film dan weer te eng vindt. ;)

    Houd ons op de hoogte!

  • 26 Januari 2008 - 10:35

    Mam:

    Die film Wolf Creec hebben wij pas ook gezien, gelukkig was je toen net terug in Adelaide. Die film was echt super super eng en met een gruwelijk einde, rillingen!En ik kan echt wel wat hebben!
    Als ik lees wat je allemaal ziet en doet krijg ik heel veel zin om hier eventjes weg te gaan: afgelopen week:regen regen en nog eens regen en donker. Gelukkig is het binnen wel lekker en hebben we ook nog van alles te doen. En elke keer vind ik het leuk om je verhaaltjes te lezen.
    groetjes, mam

  • 26 Januari 2008 - 10:39

    Pap:

    ha muis,
    Vorige week heb ik samen met ons mam die film Wolf Creek ook gezien, en ons mam was al net zo bang als jij."oh hoe zal het met ons Femke gaan??"volgens mij heeft ze uren wakker gelegen naderhand!
    xxx pap

  • 26 Januari 2008 - 10:49

    Tante Ans:

    Maar goed dat ik die film niet heb hoeven te kijken. IK heb bij de teletubbies de broek al vol. Maar gelukkig is mijn nichtje wel wat stoerder uitgevallen, ALHOEWEL!!!!!
    Doe het de komende week een beetje rustig aan, want er staat weer vanalles op je programma lees ik...........
    Dikke knuffel van mij.

  • 26 Januari 2008 - 13:02

    Willem:

    Hey Fem,

    En weer een waanzinig spectaculair en supervet verhaal achter de kiezen. Die film zal ik wel voor je branden, kan je hem nog eens kijken als je durft, haha. Tasmanië en Nieuw Zeeland lijken mij ook vet, moet je eigenlijk ook de Tasmanian Devil op de foto zetten hè.

    Tot horens.
    Gr. Willem

  • 26 Januari 2008 - 15:59

    Piet En Inie:

    Zo te lezen heb je het echt naar je zin. Fijn voor je. Mooi die filmpjes erbij. (Moet je vaker doen als je de kans krijgt) Wat lijkt me dat akelig als je langs zo'n richel moet lopen en dan diep in de afgrond kijkt. Maar ja, als je er bent kun je net iets meer, denk ik. Nog lekker wat relaxen in Melbourne en dan op naar Tasmanie en Nieuw Zeeland. Heel veel plezier.

    Groetjes Piet en Inie


  • 27 Januari 2008 - 10:33

    Ellen:

    hee fem,
    echt gaaf!! ben erg benieuwd naar je andere fotos!!

    kxs el

  • 27 Januari 2008 - 14:11

    Britte:

    hi femke!

    wat een super leuk verhaal! ik vind het echt geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt daar!
    ben blij dat je het naar je zin hebt!

    groetjes!=]

  • 28 Januari 2008 - 04:11

    Linda:

    Hoi Femke,

    Even een kijkje op je site genomen. Was superleuke trip! Ik zal je de foto's (de creepy ones)opsturen als ik thuis ben, dus nog een maandje geduld.

    Groetjes Linda

  • 28 Januari 2008 - 07:22

    Marleen:

    hey meis.
    wat een gave verhalen... jullie hebben maar geluk... ben best een beetje jaloers op jullie... gelukkig hebben wij hier nu ook weer leuke dingen op ht programma staan namelijk de carnaval.. echt veel zin in.. jammer dat jullie dat moeten missen. maar je krijgt er vast iets gaafs voor terug.
    is het wel een beetje uit te houden in die hitte... lekker warm.. wij hebben onze zomer vakantie afgelopen week geboekt.. gaan naar egypte daar is het dan ook zo warm.. haha maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met jullie avontuur... geniet er maar van meis en ik spreek je snel weer..
    kusx marleen

  • 28 Januari 2008 - 09:44

    Lot:

    Ha femmie,

    Jonge, jonge wat een verhalen! Tsja, enge films zijn ook niet voor mij weggelegd. Ik dacht ( van Brit te horen) dat jullie ook nog 'Hostel'gezien hadden?
    Ik ben net wakker, moet zo naar school en heb lekker over een weekje vakantie! JEUHH.. dat wordt lekker carnaval vieren. Ik ga je wel missen met rondje Klot, we hebben de pakken al klaar. Geniet van je laatste weekje Melbourne.. en op naar Nieuw Zeeland!! Veel plezier.

    xxx Lot

    ( we zullen er één ( of twee) op jullie drinken!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi! Mijn naam is Femke en ik heb deze site aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden van mijn reizen. Niet dat ik nou supervaak op reis ben, ik volg gewoon een opleiding dus zijn de mogenlijkheden (geld en tijd) helaas beperkt. Ik had de site aangemaakt voor mijn stage in Mallorca om iedereen thuis op de hoogte te houden. Hierna heb ik hem ook gebruikt voor het reizen en werken in Australié en Nieuw Zeeland wat ik tussen twee opleidingen door gedaan heb. Binnenkort ga ik naar Ghana met een project om lesmatriaal te ontwikkelen, dit is een kortere reis maar maak er toch een kort verslagje van op de site zodat geintreseerde het ook kunnen lezen. Hopenlijk zal ik deze site nog vaker kunnen gebruiken voor andere eventuele reizen in de toekomst. Groetjes Femke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 45488

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 12 Mei 2017

Camino

04 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

voluntariado Centroamérica

29 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Reisleider

11 December 2007 - 09 Augustus 2008

Backpackend door OZ en NZ!

24 April 2008 - 10 Mei 2008

Uitwisseling Ghana/ Nederland

02 Mei 2007 - 01 September 2007

Summercamp VS

15 Mei 2005 - 02 November 2005

Animación op Mallorca!

18 Augustus 2002 - 16 Juni 2003

High school, VS, (au pair)

Landen bezocht: