NZ is Sweet Ass Bro!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Femke Knoops - WaarBenJij.nu NZ is Sweet Ass Bro!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Femke Knoops - WaarBenJij.nu

NZ is Sweet Ass Bro!!!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

07 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Heeeey allemaal,
Is weer een tijdje geleden en er is ondertussen ook al veel gebeurd.
Zal proberen het verhaal kort te houden maar heb erg veel te vertellen dus ik waarschuw jullie maar vast, haha.

Laatse bericht was alweer aan het andere einde van NZ in Aukland.
Hebben daar niet meer echt veel gedaan en ons vooral bezig gehouden met het voorbereiden van onze rondtocht door NZ.
Hebben uiteindelijk gekozen voor een backpacker tourorganisatie die je naar allemaal vette plekken brengt namelijk: Stray. Goede keuze geweest want we hebben al veel super dingen meegemaakt.

De eerste dag naar een strandje gereden waar normaal Hot water beach was, als het eb was kon je dan een kuil graven en vulde het zichzelf met warm water omdat het vlak onder een vulkaan was.
Alleen waren wij er helaas met vloed, dus dat was jammer.
Tweede dag zijn we naar Raglan gegaan en in een supermooi paradijs blijven slapen, was echt super.
Was een vet gaaf surfstrand vlakbij waar we ons uitermate hebben vermaakt en onze accomadatie lag midden in de bosjes en was gewoon een superplek, wou hier eigenlijk langer blijven alleen wou brit dat niet en bovendien hadden we wel al een leuk groepje leren kennen die ook allemaal doorgingen dus..
De derde dag kwamen we bij de Waitomo caves aan, hier had ik al veel van gehoord, dit is een groot grottenstelsel onder de grond.
Hier hadden we ons opgegeven voor een natte cavetocht.
Was echt super, we zijn 30 meter naar beneden geabseiled (in het donker allemaal) en daarna nog een paar keer van een watervalletje geabseiled, en daarna door allemaal water gangetjes gekropen, en dat allemaal onder de grond. Was echt super!
Die avond hebben we een heuze Moari avond gehad, veel geleerd over de Maori cultuur wat best wel intresant was en ook moesten de mannen de Haka (rugbydans) leren en wij een andere vrouwlijke Maori dans: de Puka. Erg leuke avond gehad.
Volgende dag via Rotarura naar Taupo.
Rotarura stonk echt mega erg omdat dit in de krater van een actieve vulkaan ligt (klinkt heel eng ik weet het maar valt mee) en door de hitte allemaal bepaalde stoffen onstaan die behoorlijk stinken.
Ook hebben we daar gezorbed.
Nu hoor ik jullie al denken wat de fuck is gezorbd? Nou ik zal het even uitleggen, eigenlijk is het gewoon een heel grote plastic oplblaas bal die de zorb heet waar je in kan zitten en dan van een heuvel afrollen. Erg leuk!!!
Hierna door naar Taupo waar we misschien konden gaan skydiven als het weer goed was, helaas was het niet goed maar misschien zou het de volgende ochtend beter zijn maar helaas. Die avond wel weer eens flink op stap geweest dus was het maar goed dat het niet door ging, haha.
Toen naar Tongariro National Park gereden waar een van de beste en mooiste hikes van de wereld is, namelijk: de Tongariro Crossing.
Maar helaas, door het slechte weer was de Crossing gesloten :( Balen balen en nog eens balen. Maar toen we bij de accomadatie voor die nacht aankwamen bleken ze een goede deal te hebben, namelijk als je 2 nachten blijft is de derde nacht gratis.
Ook was het een superknus hostel, met een gratis jacuzzi en alles dus hebben we besloten hier te blijven en dan hopelijk toch de Crossing te doen. Was ook wel ff lekker om ff op hetzelfde plekje te zijn en niet elke nacht ergens anders. Had nogal veel aan mijn hoofd over dingen thuis enzo. Ook bleef een aantal meiden van ons groepje daar ook dus dat was dan ook wel gezellig.
Lekker even een paar dagen gerelaxed. Brit en ik nog sportief gedaan en een mountainbike gehuurd, was erg vette plek om te mountianbiken alleen jammer dat het weer niet zo super was. De laatste dag was het weer gelukkig ineens omgeslagen en scheen de zon voluit.
Echt een van de mooiste dagen om de crossing te doen blijkbaar, en nou het was echt super!!!
De uitzichten die je daar ziet, niet normaal. Ook veranderd het de hele tijd, eerst zit je in een soort heideveld, daarna word het dor, ga je een vulkaan op zie je allemaal vulkanen, hierna ineens supermooie en heldere meren, en daarna ineens allemaal bossen. Echt heel mooi maar wel zwaar en de volgende dag met vette spierpijn in mijn kont op naar Wellington, haha.
In Wellington nog naar een Museum over NZ land geweest en de volgende dag met de boot op naar het Zuidereiland.
Erg luxe boot en ook een mooie boottocht.

Op het Zuiderieland aangekomen was het weer heerlijk en haalde de bus ons weer op en gingen we door naar het Abel Tasman national park waar we hoorde dat we konden gaan skydiven.

Ik zelf zat toch een beetje met het geld omdat ik 7 jaar geleden ofzo in NL al eens had geskydived en het was daar toch best duur, duurder dan andere plekken.
Belsoten om dus toch maar "verstandig" te zijn en mijn geld te sparen voor andere leuke dingen. Brit had het hier wel gedaan met video en alles.
Volgende dag hebben brit en ik een halve dag gezeiled, en ondanks dat de zon scheen was het toch wel erg koud op het water, toch even erin gesprongen om leuke foto te maken bij een rots en de rest van de tocht in trui en handdoek verstopt omdat het zo koud was.
Toen kwamen webij een van de mooiste stranden aan die ik ooit heb gezien, zand was helemaal goud en zag er erg "warm" uit.
Hier moesten we afstappen en hebben we ons eerst een beetje laten opwarmen op het strand en daarna via een supermooie route teruggelopen.
Kwamen langs allemaal supermooie verlaten strandjes, en vond dit denk ik het mooist National Park wat ik ooit heb gezien.
Volgende dag regende het weer en hebben we door de "de wilde westkust" gereden waar het eigenlijk standaard regende.
Die nacht in een plaatsje in de middle of nowhere gestopt waar meer schapen waren dan mensen. Het enigste wat er was was een verlaten bar waar wij met de hele bus een verkleedparty zouoden houden, hadden een box met verkleedkleren en daar moesten we dan maar iets van maken.
Ik vond een pruik met grijs haar en met geleende bril en afgebroken tak als wandelstok (waar ik iedereen natuurlijk ook goed mee kon slaan, :)had ik als oud omatje een geslaagde avond zoals jullie je kunnen voorstellen, haha.
Volgende dag weer veel in de bus gezeten naar Franz Josef, waar we wel weer 2 mooie dagen voor de boeg zouden hebben. En idd was het weer was super waar we geluk mee hadden want ook hier regent het blijkbaar nogal eens en zijn we naar de beroemde Fox gletsjer geweest waar ik me had opgegeven om te gaan ijsklimmen.
Was heel erg indrukwekkend en in het begin heel eng om op het ijs te lopen (krijgt wel grote spikes onder je laarzen). Na een tijdje ging het beter en ook het ijsklimmen ging best goed en was een erg leuke dag, vooral omdat je gewoon in zo'n mooie omgeving bent. Ook waren er nog een paar mensen uit onze groep die ineens op het domme idee kwamen om in het smeltwater van het ijs te springen. Natuurlijk ijs en ijskoud en ze hadden niks bij om zich op te warmen, maar wij wel gelachen natuurlijk. (zie filpje).
De volgende dag gingen weer een heel stel van onze groep skydiven boven de Fox gletsjer, nu was ik toch wel heel jalours want wou eigenlijk ook wel heel graag skydiven, al helemaal daar omdat deze plek op nummer 3 van de beste plekken om te skydiven in de wereld stond, en het weer ook supergoed was. Toevallig was er een meisje wat ook wou gaan skydiven en had de vorige dag op de gletsjer haar benen superverbrand, de blaren stonden erop, och arm.
Maargoed zij kon dus niet skydiven en dus was er een plek vrij en iedereen vroeg of ik dat dan niet wou.
Toen kon ik natuurlijk geen nee meer zeggen en eigenlijk wou ik het ook wel supergraag. Was wel weer superzenuwachtig ook al had ik het al ooit gedaan.
Wij met het vliegtuigje omhoog en heb echt werkelijk een van de mooiste uitzichten ever gezien, veel mensen deden ook een helikoptervlucht over de gletsjer omdat het zo mooi was en je het van boven zo goed ziet. Dus als je er zo naar kijkt heb ik eigenlijk dat geld weer bespraard en heb ik ook de gletsjer van boven gezien.
Na de supermooie rit met superuitzicht, waren we op 12 duizend foot aangekomen (3,9 kilometer) en ging het deurtje open. Eerst zag ik het meisje voor mij springen, had ik eigenlijk liever niet willen zien, haha.
Mijn instuctuur duwde me naar voren ineens hing ik uit de deur, nog even een foto en daar gingen we!!!!
45 seconden Freefall tot de parachutte open ging, echt gewelldig, hele kick die je dan krijgt. Hierna zweef je door de lucht en besefte ik pas hoe mooi het was. Instuctuur nog paar misselijke draaitrucjes gedaan met parachutte maar was wel vet. Jammer dat ik weer op de grond was en toen moest ik natuurlijk betalen wat het mindere gedeelte was, haha.
Toch was het het allemaal echt wel waard, was zo mooi. Bovendien heb ik ook een vet leuk filpje die we daarna met zijn allen in de bus hadden gekeken. Kan hem helaas niet op mijn site zetten want is te lang maar ga hem wel proberen op mijn hyves te zetten, uitchecken dus!!!! En anders kunnen jullie hem in NL zien.

Na Franz Josef zijn we via de Haastpas naar Lake Wanaka geredeen waar we de bus zijn uitgestapt en een dagje gebleven. Heel erg mooi lake en zijn naar Puzzle World (erg leuk) en naar een speciale Bioscoop geweest waar in een soort schuur banken stonden en een auto (waar Brit en ik in zaten). Bij de pauze stond je eten klaar en waren er vers gebakken koekjes, erg leuk.
Gistere zijn we via daar in Queenstown aangekomen (Adventure Capital of the World.
Voordat we in Queenstown aankwamen gingen we naar de eerste Bungy plek in de wereld: de Kawarau Bridge.
Bungyjumpen wou ik echt heel graag en wist van te voren dat ik dat zeker wou gaan doen, dus had ik me er al voor ingeschreven, alleen was er nu in onze nieuwe bus niemand anders die ook wou gaan Bungyjumpen, dus was ik de enigste.
Vond ik echt niet leuk want was al eng genoeg, bleek er toch nog een andere oudere vrouw te zijn die het ook ging doen. Toen voelde ik me natuurlijk wel een watje, als dat oud vrouwke het ging doen moest ik het natuurlijk ook doen dacht ik zo.
Toen we daar aankwamen durfde ze alleen toch niet meer en heb ik eerst 45 minuten (we hadden maar een uur) getwijfeld en een paar andere mensen zien springen (nite van onze bus) voordat ik besloot om het toch te doen.
Ik dacht als ik het nou niet doe krijg ik er er spijt van. Was wel echt te zenuwachtig en heb ook altijd wel een beetje last van hoogtevrees en hire kijk je echt naar beneden en sta je ook echt zo te wankelen op een randje, doodeng en dan moet je er ook nog eens zelf vanaf springen, iets heel mentaals is het eignelijk vond ik. Eerst binden ze je goed vast en vroegen ze of ik in het water wou, wist het eigenlijk niet en toen zei de instuctuur, weet je wat: ik verras je wel. Ik was eigenlijk te zenuwachtig om er over na te denken dus vond het allang goed. En toen kwam het:
Moest ik daar op het randje gaan staan, oww en het was zo hoog als je naar beneden keek en het water zag.
Sta je daar ne moet je jezelf zo gek maken om van zoiets af te springen wat natuurlijk ook heel onnatuurlijk voelt, bij het parachuttespringen doet de instuctuur dat en zit je toch nog aan hem vast.
Nu zat ik alleen aan mijn voeten vast en moest ik zelf springen. Maargoed ik had al in mijn hoofd besloten dat ik het wou en bovendien kreeg ik mijn geld ook niet meer terug als ik niet ging. Dus moest het maar gewoon doen dacht ik, dacht ook als ik nu niet ga, dan word ik alleen maar banger en bevries ik en wil het gewoon echt.
Dus voor ik het wist sprong ik en daar ging ik: ik voelde me vallen en zag het water op me af komen, en ineens was ik in het water, tot mijn middel ongeveer, beetje water in mijn neus toen ik weer omhoog veerde. En daar hing ik te bungenlen boven het water, en rondjes draaien. Kan niet echt beschrijven hoe het voelde maar het was echt super!!!!!
Zo'n kick, ik zou het zo nog een keer doen!!! Echt heel erg gaaf.
Zijn ook nog andere bungy's hier in Queenstown (zoals de Nevis wat blijkbaar de hoogste van de wereld is) die ik nog zou kunnen doen en een deel van onze groep gaan die ook doen maarja, kost ook allemaal weer geld en moet me nu maar even inhouden, helemaal nadat ik ook ben wezen parachuttespringen.
Maargoed gistere dus in Queenstown aangekomen en zagen we weer iedereen van onze vorige bus en was erg gezellig.
Hebben nog maar 1 dag in Queenstown en we gaan vamiddag river surfen, een soort white water rafting alleen dan zonder raftboot maar met een soort van plank en flippers, ben benieuwd en heb er zin in.
Morge vertrekken we alweer heel erg vroeg met de bus naar Milford sound, een fjordengebied wat supermooi moet zijn. Hopelijk hebben we wel een beetje goed weer want schijnbaar regent het daar nogal vaak.
Hebben nog een paar vette dingen die we nog gaan doen hier in Nieuw Zeeland en de laatste 2 weken hier willen we eigenlijk wat rustig aan doen en gaan Wwoofen, dit is een organistatie waarbij je kan werken op een boerderij voor gratis accomodatie en eten. Zijn ondertussen dus ook druk bezig daar een adres voor te zoeken.
Maargoed dit horen jullie de volgende keer allemaal wel, zal proberen iets sneller een bericht te plaatsen zodat ze niet elke keer zo lang zijn, alleen is het niet altijd makkelijk om op internet te kunnen.
Kijk alweer uit naar jullie reacties en hoe het met jullie is!!!!
Tot de volgende keer!!
Xxx Femke

  • 07 Maart 2008 - 08:59

    Pap:

    Ha die muis,

    Echt een verhaal voor jouw, met al dat avomtuur,ik heb zeer moeten lachen toen ik filmpje zag waarin je ging bungyjumpen,
    echt leuk.
    gr Pap

  • 07 Maart 2008 - 10:03

    Edwin:

    Leuk verhaal en veel herkenning. Zou zo weer terug willen naar NZ. Zorben was kicken he!! En die Bungee .... als je daar staat is het wel ff wat anders ja. Wel grappig dat je daar een dip kunt maken. Dat kon ik bij de Nevis Higwire niet ... te hoog ;-)

    Waitomo en Tongariro zijn erg leuk, maar ben eerlijk ... het zuider eiland is toch echt veeeel mooier. Abel Tasman, Fox/F.J. gletsjers, Queenstown e.o. en nu dan Milford Sound. Als het kan zou ik daar ook nog een hike doen, maar die moet je volgens mij wel ver vantevoren bespreken (de cabins dan). En neem spul mee voor tegen de zandvliegjes!!!!

    Veel plezier nog en de groeten uit E'hoven!

  • 07 Maart 2008 - 10:20

    Tante Rian:

    Hoi Femke,
    Wat maak jij veel mee, zeg. En dan dat skydiven en bungeejumpen. Ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen. Ik word al misselijk op een huishoudtrap.
    Het was hartstikke leuk om weer iets van je te horen. En zo te zien hebben jullie heel veel plezier daar. Enjoy the rest of your stay.
    groetjes,
    tante Rian en Wilbert en Bo en Luuk en Bieke natuurlijk!

  • 07 Maart 2008 - 10:39

    Mam:

    Ha, die Fem,
    Ik zie je gezicht al voor me, ik heb lachtend je bericht gelezen: de spanning: echt iets voor jouw en helemaal niets voor mij. Maar wel leuk om te zien en de reacties te horen. Als nu de volgende berichten maar niet saai zijn?
    xx mam

  • 07 Maart 2008 - 11:15

    Ellen:

    hee fem,

    echt gaaf allemaal...alweer!!!
    echt super!!
    en erg fijn dat je een groepje hebt gevonden om mee te reizen..

    gr ellen

  • 07 Maart 2008 - 11:20

    Lieke:

    Fem wat gaaf!! Ook ik had idd niet verwacht dat je zoiets als skydiven en bungeejumpen nog zou doen! En helemaal leuk om het ook eens te zien in dat filmpje! Wel stoer hoor, zeker weten :)

    Groetjes Lieke

  • 07 Maart 2008 - 12:03

    Willem:

    Hey Fem,

    Ja hoor weer zo'n vet verhaal met al die dingen die je doet, echt supervet. Die bungeejump was zeker wel stoer!
    Hier in NL is het tegenover wat jij allemaal meemaakt maar saai eigenlijk haha.

    Gr. Willem

  • 07 Maart 2008 - 12:27

    Tante Ans:

    Wat fantastisch wat jij daar allemaal meemaakt zeg. Ik heb het verhaal gewoon twee keer moeten lezen om het tot me door te laten dringen wat jij daar allemaal doet en meemaakt. Wat ben jij een stoer wijf!!!!( sorry voor het taalgebruik, maar ik meen het echt) Ik voel me, als ik al die avonturen lees, zo'n watje. Maar ik geniet enorm van je verhalen. en kijk al weer uit naar het volgende.
    Heel veel plezier weer de komende tijd.
    gr. ans toon en de kinders

  • 07 Maart 2008 - 13:50

    Koen.:

    Hé Femke,kunnen jullie ook door een waterkraan.......tralalalalalalala Maar super skon wat je allemaal gedaan heb(zwakkelingen kennen beter thuis blijven)Hier in de plaatselijke kroegen is het maar betrekkelijk rustig.Wel spannend elke keer die akelige verhalen van je te lezen.Veel succes nog met al jullie zware dagen in Nieuw Zeeland.Hopelijk hebben jullie nog wat geld op zei gelegt voor nog meer spannende verhalen.toy toy toy met het vinden van het wwoofen.gr Koen

  • 07 Maart 2008 - 14:17

    Tristan:

    Nou lieverd, zo veel spektakel maken wij mee misschien in 5 jaar tijd. Ik vind het heel tof voor jullie.
    xx

  • 07 Maart 2008 - 14:52

    Gertsje Greun:

    EEeey ouwe Backpacker!! haha schitterend!
    Volgens mij heb je het goed naar je zin aan al je prachtige verhalen te lezen!
    MOOI ZO!!
    Ga zo door, doe je goed!

    Ben zelf ook net terug van wintersport, en ik ben van plan komende zomer 2 á 3 maanden door australie etc. te gaan touren.

    Ik moet zeggen die verhalen van jou zijn weer een extra stimulans om zo snel mogelijk te gaan boeken!

    Ik wens je nog heel veel spannende, lollige, leerzame en mooie momenten toe de komende tijd!

    gegroet en een dikke poen oet ut zonnige Mestreech!

  • 07 Maart 2008 - 15:22

    Inie:

    Hoi Femmie,
    Wat leuk dat bungyjumpen, lijkt me heerlijk. Je moet nu maar zoveel mogelijk dingen doen. Nu ben je daar.
    Groetjes
    Inie

  • 07 Maart 2008 - 15:54

    Maarten:

    Hey zusje, en weer ben ik jaloers! Het dat bungeejumpen en skydiven is zo vet! Het lijkt me dan wel eng, maar ik zou ook springen!:) Ik kan er niet op wachten tot je weer terug komt maar ik hoop ook dat je daar nog veel lol maakt!

    Groetjes Maarten

  • 07 Maart 2008 - 17:13

    Maartje:

    ooo ooo fem! haha wat een verhaal.
    Vond het fijn om je gisteren eventjes op msn gesproken te hebben.
    Heb je toch wel HEEEL erg gemist op mijn verjaardag!!
    leuk dat je gebunyeejumped hebt.. super gaaf!
    Kan niet wachten totdat je thuis bent om alle verhalen te horen!

    xxx Maartje

  • 07 Maart 2008 - 21:38

    Lil:

    Hey waaghals,
    Het houd niet op het ene spannende verhaal naar het andere! :) Echt petje af dat je het aangedurft het het bungyjumpen, het hard gelachen om je filmpje(s). Succes het het zoeken van een adresje voor wat arbeid ik begon me al af te vragen hoe lang jullie het volhielde zonder werk, al die geweldige activiteiten te doen. Maar goed het ff werken in NZ is natuurlijk ook een hele belevenis en waarschijnlijk ook erg gezellig.
    Hier is alles goed, morgen lekker met de meiden op stap nog ff lekker mijn verjaardag vieren, gaan nog latin/electro feest in de effenaar. Zin in alleen jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn, maar halen we later allemaal in.
    Veel plezier en succes nog!!'
    Liefs lian
    (p.s nog bedankt voor je sms)

  • 10 Maart 2008 - 19:13

    Lotte:

    'zal het proberen kort te houden' hahahah.. femke en korte verhalen!! Maar super en wat een gave filmpjes! Lache zeg, ik had alleen liever jullie in dat koude water zien springen:D
    Ik ga weer snel wat voor school doen, maar ik heb je een lange mail gestuurd.

    Veel plezier!!
    x

  • 15 Maart 2008 - 11:59

    Simone En Leon:

    Haa Fem!

    Leuk je berichtje op onze site! Wij kijken iedere keer weer uit naar de verhalen. We gaan ook naar NZ en bijna precies dezelfde route denk ik als jij! Wel iets heeeeeel gaafs om naar uit te kijken als we het zo lezen!!
    Ga je na NZ nog terug naar Australie? en wanneer vertrek je weer? Want je was er geloof ik net niet meer als wij daar waren of wel? (23 april tot 1 juni en 1 jun tot 1 jul in NZ)

    Ik spreek je gauw weer, geniet ervan!

    Groetjes uit China :D Simone en Leon

  • 01 April 2008 - 15:56

    Dirk:

    Hey schoonheid,

    Ben je nog in NZ of alweer in Oz?
    Leuk verhaal! Ik beleef mijn eigen reis opnieuw bij het lezen van die van jullie. Alle plaatjes en beelden komen zo terug en wat tof dat je gezorbd hebt! dat had ik ook wel gewild..

    Groetjes

  • 04 April 2008 - 11:41

    De Heuveltjes :

    Hoi Femke,
    vandaag je kaart gekregen. Super leuk en we voelen ons helemaal vereerd. na eventjes kijken en draaien, want we wisten niet wat boven, onder, links of rechts was zagen we ineens dat jij daar hangt te bungelen aan dat elastiekje. Toen werden we nog enthousiaster en hebben de kaart helemaal tot in de kleinste details bestudeerd. Was je niet bang dat je tegen de rotsen aankwam? Als ik ( ans) dit zo zie en me voorstel dat ik daarboven zou staan zou ik ook naar beneden vallen, maar dan omdat ik spontaan een hartinfarct zou krijgen. Mijn God wat een lefbroek ben jij!!!!!!!!
    Ik leg de kaart bij oma neer, zodat de hele familie die stoere actie van jou kan bewonderen!!!!!! En de kaart wordt zeker bewaard, want hij is veel te speciaal.
    Wat zul jij veel te vertellen hebben. Ik verheug me er nu al op.
    Femke geniet nog van alles, en niet steeds van die enge dingen doen, want we hebben je weer graag heel thuis.
    Super bedankt voor de leuke kaart. Het vrolijkt de dag weer helemaal op!!
    Super dikke knuffel en kussen van ons allen.
    Loet, Anne, Britte, Toon en Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi! Mijn naam is Femke en ik heb deze site aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden van mijn reizen. Niet dat ik nou supervaak op reis ben, ik volg gewoon een opleiding dus zijn de mogenlijkheden (geld en tijd) helaas beperkt. Ik had de site aangemaakt voor mijn stage in Mallorca om iedereen thuis op de hoogte te houden. Hierna heb ik hem ook gebruikt voor het reizen en werken in Australié en Nieuw Zeeland wat ik tussen twee opleidingen door gedaan heb. Binnenkort ga ik naar Ghana met een project om lesmatriaal te ontwikkelen, dit is een kortere reis maar maak er toch een kort verslagje van op de site zodat geintreseerde het ook kunnen lezen. Hopenlijk zal ik deze site nog vaker kunnen gebruiken voor andere eventuele reizen in de toekomst. Groetjes Femke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 45479

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 12 Mei 2017

Camino

04 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

voluntariado Centroamérica

29 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Reisleider

11 December 2007 - 09 Augustus 2008

Backpackend door OZ en NZ!

24 April 2008 - 10 Mei 2008

Uitwisseling Ghana/ Nederland

02 Mei 2007 - 01 September 2007

Summercamp VS

15 Mei 2005 - 02 November 2005

Animación op Mallorca!

18 Augustus 2002 - 16 Juni 2003

High school, VS, (au pair)

Landen bezocht: