Gelukkig Nieuwjaar!!!!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Femke Knoops - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar!!!!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Femke Knoops - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar!!!!!!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

04 Januari 2008 | Australië, Melbourne

Heeeeeeey Allemaal,

Allereerst wil ik jullie bij deze allemaal een zeer gelukkig nieuwjaar wensen en hoop dat jullie allemaal goed het nieuwe jaar zijn ingegaan!
Ben benieuwd wat iedereen heeft gedaan met nieuwjaar en hoe het was geweest maar dat hoor ik allemaal wel.
Hier ging nieuwjaar er iets anders aan toe dan ik normaal in NL gewent was maar dat horen jullie allemaal zometeen. Zal wel mijn best doen dit bericht iets korter te maken dan mijn vorige want die was nogal lang, haha.
Was gebleven bij de terugkomst van ons surfkamp.
Dag daarna was het kerstavond en hadden wij natuurlijk gepland om op stap te gaan alleen zijn we toen op onze kamer in slaap gevallen, haha. We waren zo moe dat het allemaal aan onze neus voorbij was gegaan.
Maargoed de volgende dag dus goed fit voor eerste kerstdag. Wij gingen naar het bekende Bondi Beach met zijn tweeen samen met een fles wijn.
Het was er superdruk en het zag er rood van de kerstmutsen, die wij natuurlijk ook een op hadden. Was heel leuk, alleen mochten we onze fles wijn niet opdrinken want je mocht daar geen alchol, werd door politie daar ook wel een beetje gecontroleerd maar rondom zat toch iedereen in plastis bekertjes aan de sterkedrank, Maar wij dus ook maar beetje voorzichtig doen en onze fles wijn uit rietje gezogenin de plastic tas, haha. Was een leuke dag alleen jammer dat het best wel koud was maarja. Die avond gingen we op dakteras van ons hostel zitten wat.
erg gezellig was en we ook niet veel verder dan het dakterras zijn gekomen haha. .

Tweede kerstdag kennen ze hier niet en heet hier Boxing day, en staat alles in het teken van sport. Er was in Sydney dus van alles te doen, een jachtenrace op de haven, wat mij erg leuk leek leek en ook een heel bekende sjieke paardenrace waarvan we hadden gehoord dat je met een buitenlands paspoort gratis naar binnen mocht. Meeste wouden naar de paardenrace op randwick dus gingen we daarheen wat echt tegen mijn verwachting heel erg leuk was.
We mochten idd gratis naar binnen en iedereen was er supersjiek, gekleed. Mannen in pak en vrouwen in gala met veren in hun haar en noem maar op.
Wij liepen daar gewoon in onze strandkleren met slippers, dus voelde me wel een beetje raar maarja.
We hadden ook nog plaatsen gevonden in de schaduw op de eerste plaats en de race was echt indrukwekkend, hoe hard die paarden kunnen en hoe die jockeys op die paarden zitten.
Daarna nog wat gegeten met die mensen en daarna op stap wat achteraf erg tegen viel want na een flinke klap die ik per ongeluk kreeg was er een stukje van mijn tant afgebroken!
Metteen naar huis en oelde me vet voor schut die dag daarop, natuurlijk want was ook nog eens mijn voortant, durfde dus totaal niet meer tegen iemand te praten. ook nog gedoe om tandarts te vinden die open was rond kerst maar gelukkig wel een gevonden. Alles dus weer gemaakt alleen wel weer 340 dollar armer :( maar als het goed is krijg ik dat terug van de verzekering, hoop ik).

Maargoed gelukkig was dat weer gemaakt en die dagen daarna hebben we gewoon wat rustig aan gedaan, zijn een keer met de boot naar de andre kant van sydney naar Manly (stand) geweest waar we hadden afgesroken met mensen van het surfcamp wat erg leuk was en hebben met jongens uit ons hostel een wandeling gemaakt van Bondi beach naar Coogee beach wat erg leuk was.

Ook zijn we een dag naar de Bleu Mountains geweest.Het is een supergroot natuurgebied wat vlak bij Sydney ligt en hebben daar verschillende wandelingen gedaan. Wel heel erg warm in de zon omhoog klimmen maar daarna gelukkig een wandeling naar beneden gedaan in een regenwoud en was een stuk koeler, ook erg indrukwekkend, en onze gids vertelde allemaal leuke aboriginal verhalen. Toen we onder waren moesten we met een liftje weer naar boven, het was een soort open treintje en het was wel 52% steil, best wel spannend. Steilste treintje van de wereld ook.

Toen kwam oudjaarsdag er snel genoeg aan en we zouden met heel het hostel met de ferry naar de andere kant van Sydney gaan om daar nieuwjaar te vieren aangezien het daar iets rustiger zou zijn en je echt een superuitzicht op de Harbourbridge en het Operahouse had. We moesten er al optijd zijn anders zouden alle plaatsen al bezet zijn. Dus om half 11 s'ochtends (!!)stonden we op ons plekje met al ons ingeslage eten en alcohol om de hele dag en nacht op te teren. Picknickkleedje op de grond en we zaten er prinsheerlijk. Nog maar 12 uur te gaan en elk uur aftellen, haha. Werd wel steeds drukker en drukker en na een tijdje was de shaduw weg en was het echt zooooo warm. Gelukkig was er een soort van steiger waar je van af kon sprigen in het water. Alleen had niemand natuurlijk zwemkleren bij maar het was zo warm dat we er maar in onze (mooiste) kleren in het water zijn gesprongen. Was erg leuk, zwemden we daar lekker tussen de bootjes in de haven en daarna lekker opdrogen. Ondertussen zater al vele hostelgenoten aan de alcholol met die intense zon. Wij toch nog redelijk verstandig gebleven al zeg ik het zelf, haha, en zaten we rond uurjte of 7 met (de mooiste) zonsondergang aan ons eerste wijntje. Leuek avond en voor ik het wist was het 12 uur en knalde het vuurwerk de lucht in. Echt super mooi en volgens mij hadden we een van de beste spots van Sydney want kom op 5 plaatsten het vuurwerk in de lucht zien.
Ik zelf dacht dat het echte feest toen zou beginnen maar iedreen ging ineens richting huis (?). In NL begint het dan pas.
Maar wij dus mee naar huis en was maar goed ook want moesten nog helemaal naar de andere kant van Sydney en waren geen Ferry's meer dus was echt een chaos met bussen enzo. Ook al een lange dag geweest natuurlijk (waren er al vanaf half 11). Maargoed uiteindelijk lag ik om half 3 in bed, zoals ik zei anders dan in NL maar wel een heel leuke dag gehad.

De dag daarna hebben we onze vlucht naar Melbourne geboekt, we wouden eigenlijk met de bus gaan maar de goedkope bussen zaten voor de komende 15 dagen allemaal al stampvol en was er nog een bus van 130 dollar die 12 uur duurde die je kon nemen om je kon voor 140 dollar al in 2 uurtjes naa Melbourne vliegen.
Nou wij zijn niet gek en zo'n busrit van 12 uur hadden we al eerder van Byron bay naar Sydney gedaan en breekt je echt op. We zijn dus eersgister hier in Melbourne aangekomen en moet zeggen dat het heel anders is. Moeten natuurlijk ook nog wat wennen want in Sydney kende we de stad natuurlijk al en hier niet en ook is het moeilijk op een slaapplaats te vinden. We kunnen elke keer maar 1 nacht in het hostel blijven omdat het te vol zit. Is irritant want moet je s'morgens om 10 uur uitgecheckt zijn en dan ben je de hele dag kwijt om een nieuw hostel voor die avond te zoeken. We voelen ons dus nog een beetje verloren maar komt wel goed.
We kunnen in dit hostel nu 2 nachten blijven dus hebben we even speling om te bedenken wat we gaan doen de komende weken. Kijken of er werk is maar we willen eigenlijk een beetje de stad uit want hebben we in Sydney ook al gehad en is ook erg duur.
Zoeken eigenlijk iets van fruitplukken ofzo, of hopenlijk op een boerderij, lijkt me erg leuk en hebben we natuurlijk ook gratis onderdak dus zou wel beter zijn maar we moeten even kijken of dat gaat lukken. (hebbben maar kleine maand de tijd voordat we naar Tasmanie vliegen).
Maargoed hoe de komende weken eruit zien weten we dus nog niet maar dit horen jullie allemaal nog.
Tot snel, groetjes Fem

  • 04 Januari 2008 - 08:57

    Pap:

    Ha Schat, fijn dat het zo goed met je gaat.leuk om te horen dat je werk zoekt op de boerderij, daar heb je thuis nooit om gevraagd.
    Veel plezier nog
    gr Pap

  • 04 Januari 2008 - 08:58

    Ellen:

    hee fem,

    jij ook een gelukkig nieuwjaar!!
    Echt gaaf dat je daar zit...vind ik nog steeds!!
    maar het stappe is daar dus iets minder, maar ik hoor dat je daar toch nog genoeg aan de wijn zit..!!
    ennuh die slaapplaats voor langere tijd vind je ook nog wel, samen met werk..
    nog veel plezier daar, maar dat zal wel lukken.

    kxs el

  • 04 Januari 2008 - 09:17

    Mam:

    Natuurlijk wist ik al heel veel maar vind het nog reuze leuk om te lezen.
    grtjs en dikke kus, mam
    p.s. check je mail even voor verjaardagen etc.

  • 04 Januari 2008 - 09:37

    Simone:

    Haa meis!

    Gelukkig nieuwjaar!!! moet idd super mooi zijn om al dat vuurwerk zo te zien :)
    Vind t super leuk om je verhalen iedere keer te lezen. is juist leuk dat je zoveel vertelt en dat je verhalen lang zijn haha
    Succes met het vinden van werk en heel veel plezier weer.

    Kus,
    Simone

  • 04 Januari 2008 - 09:56

    Romke:

    Hey Femke,

    Een heel goed 2008!
    Heel veel plezier daar en succes met het vinden van een job!

    Groetjes,

  • 04 Januari 2008 - 11:39

    Maartje:

    Ha fem, nog een gelukkig nieuwjaar!!

    Leuk om te lezen dat het zo super mooi was in Sydney,
    wij zaten hier smiddags om 2 uur al te zeggen: oo nou heeft fem al nieuwjaar!
    een heel raar idee,

    ben benieuwd of je een baantje kan vinden daar, ik hoop het wel! want dan heb je weer een paar weken zekerheid.

    xx Maartje & de rest van de familie

  • 04 Januari 2008 - 13:52

    Tante Rian:

    Hallo Femke,
    Ik ben een beetje duf want gisteren heb ik nieuwjaarsreceptie gehouden met mijn vriendinnen. En dat is later geworden dan oudejaarsnacht. Dus ik denk effe gauw de e-mail checken. Hee, een berichtje van Femke. Nou ja, berichtje! Alweer zo'n ellenlang verhaal. Ik dacht dat je het kort zou houden?!
    Enfin, ik wens je een heel gelukkig nieuwjaar. En ik zie wel of je een baan als schapenscheerder kunt krijgen.

    groetjes,

    Tante Rian

    By the way: Heather how is the weather?
    grijze lucht, 4 °C

  • 04 Januari 2008 - 16:07

    Inge :

    Hé Femke,

    Allereerst een gelukkig 2008, maar ik denk dat er niet veel kan zijn dat jouw jaar kan bederven. En dat van Britte natuurlijk ook niet. De verhalen die ik lees zijn echt super en je hebt het dus erg naar je zin. Hopelijk vinden jullie nu snel werk en inderdaad die gratis slaapplaats dan. Dat scheelt denk ik dan toch nog wel het meeste van het geld. Ben nu al benieuwd hoe de volgende verhalen zullen zijn. Veel plezier nog dames!

    Kus Inge (ex-rooipanner)

  • 04 Januari 2008 - 16:39

    Lotte:

    Gelukkig nieuwjaar!!
    Wat een knallend begin als ik het zo lees in je verhalen. Heb net ook Brittes site bekeken en ook al maken jullie bijna dezelfde dingen mee jullie verhalen zijn zo anders! Soms een beetje moeilijk te volgen maar ze passen helemaal bij jou!! Hoop dat je in Melbourne ook je plekje weet te vinden en ook zo'n gezellige tijd hebt als in Sydney. Maar dat zal wel goed komen als je met onze Britte bent.. haha!!

    Fem, kijk uit naar je volgende bericht!

    xxx Lot

  • 04 Januari 2008 - 16:41

    Ing:

    Ha Fem,
    Jij ook nog gelukkig nieuwjaar! Jullie zijn dat al heel goed begonnen.
    Komende tijd weer wat anders op de planning, leuk!
    Weer veel plezier met jullie nieuwe onderdeel van de reis.
    xx Ingrid

  • 04 Januari 2008 - 18:28

    Ans En Toon:

    om te beginnen gelukkig nieuwjaar,
    en ik vind het super om te horen dat we misschien een echte boerin in de familie krijgen. Komt de boerenaard toch nog bovendrijven!!!!!!!
    Ik kijk weer uit naar je volgende berichtje!!( of beter bericht)
    Dikke nieuwjaarsknuffel van ons

  • 04 Januari 2008 - 23:27

    Maarten:

    hey zusje:) een heel heel heel gelukkig nieuwjaar, zal niet zo moeilijk zijn daar in australie in de zon:D maarja ik heb nu al zin in je volgende bericht en vind het nou juist leuk dat ik zo lang van je verhalen kan genieten! en ik hoop dat je nog werk vind.

    grzz murtun

  • 05 Januari 2008 - 11:38

    Mirda:

    Hey Femke,
    Klinkt wel heel gezellig allemaal hoor. Wel vervelend van je tand hoor. Fijn dat je toch een leuke oud op nieuw hebt gehad. Hier was het ook gezellig. Ik ben naar Deurne geweest naar de Beekman, maar was echt super druk. Dag erna meteen ons mam haar verjaardag gevierd natuurlijk, was dus wel druk allemaal.
    Veel succes met een baantje zoeken daar en nog veel plezier.

    Groetjes van iedereen hier.
    xx Mirda

  • 07 Januari 2008 - 10:41

    Helene Vermeulen:

    Hoi Femke,

    Wat ben ik jaloers op jou dat je zo'n super dingen mee maakt, heel erg leuk, hopelijk kun je ook gauw wat geld bij verdienen. Met mij en de baby gaat het allemaal heel goed, nog maar 3 weekjes werken en dan heb ik al verlof, leuk he,
    Heel veel groetjes en reisplezier!!

  • 08 Januari 2008 - 07:50

    Luc:

    Hey femke,

    Heel gelukkig nieuw jaar en nog veel plezier

    Gr

    Luc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi! Mijn naam is Femke en ik heb deze site aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden van mijn reizen. Niet dat ik nou supervaak op reis ben, ik volg gewoon een opleiding dus zijn de mogenlijkheden (geld en tijd) helaas beperkt. Ik had de site aangemaakt voor mijn stage in Mallorca om iedereen thuis op de hoogte te houden. Hierna heb ik hem ook gebruikt voor het reizen en werken in Australié en Nieuw Zeeland wat ik tussen twee opleidingen door gedaan heb. Binnenkort ga ik naar Ghana met een project om lesmatriaal te ontwikkelen, dit is een kortere reis maar maak er toch een kort verslagje van op de site zodat geintreseerde het ook kunnen lezen. Hopenlijk zal ik deze site nog vaker kunnen gebruiken voor andere eventuele reizen in de toekomst. Groetjes Femke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 45445

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 12 Mei 2017

Camino

04 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

voluntariado Centroamérica

29 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Reisleider

11 December 2007 - 09 Augustus 2008

Backpackend door OZ en NZ!

24 April 2008 - 10 Mei 2008

Uitwisseling Ghana/ Nederland

02 Mei 2007 - 01 September 2007

Summercamp VS

15 Mei 2005 - 02 November 2005

Animación op Mallorca!

18 Augustus 2002 - 16 Juni 2003

High school, VS, (au pair)

Landen bezocht: