Door Tasmanie gecrossed in een 4 wheel drive!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Knoops - WaarBenJij.nu Door Tasmanie gecrossed in een 4 wheel drive!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Knoops - WaarBenJij.nu

Door Tasmanie gecrossed in een 4 wheel drive!!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

16 Februari 2008 | Australië, Sydney

Heeey allemaal!!!!

Hoe is het in het koude kikkerlandje? En vooral: Hoe was carnaval?? Daar ben ik natuurlijk helemaal beniewd naar, hoe was iedereen verkleed en waar is iedereen geweest? Laat de verhalen maar komen, haha. Heb Carnaval natuurlijk wel een beetje gemist maar wij hebben hier ook weer van alles meegemaakt dus dat scheelt weer :)

Ben op dit moment net in Aukland NZ aangekomen en heb een erg leuke (en natte) tijd in Tasmanie achter de rug. Voordat we naar Tasmanie gingen hebben we nog een gezellige week in Melbourne gehad. Hadden toen nog lekker weer en waren samen met mensen van onze vorige tour. Paar keer naar strand geweest, finale van het Australian Open gekeken op Federation Square (groot plein midden in de stad) wat superdruk was met leuke sfeer en hebben zelfs nog geld verdient met het verkopen van kaartjes voor een kroegentocht waar we zelf natuurlijk gratis heen mochten ;)
Owja en nog naar een voorstelling van Romeo en Julliette geweest waar ik de rest mee had heengesleept :)

Verder hebben we ons ook nog voorbereid op onze reis naar Tassie, Brit kenden van een oude vakantie een jongen die een auto had waarmij hij door Tassie ging reizen dezelfde tijd dan wij, te toevallig, haha ;). Kende ze eigenlijk niet maar na hem en zijn vriend gezien te hebben leken ze wel aardig (plus een vet gave auto,)en bovendien wisten we ook nie hoe we anders rond gingen reizen in Tassie (tours zijn zo duur). Dus besloten we dat we met de jongens mee zouden reizen. Nog een mooie tent gekocht en op naar Hobart. (Eigenlijk waren we op zoek naar een roze Barbietent, dat past mooi bij het stoere kamperen en de stoere 4 wheel drive ;)

De eerste nacht samen met Brit in Hobart geslapen en de jongens zouden een dag later daar aankomen want die gingen met de boot.
De volgende dag kwamen de jongens, eerst alle spullen en iedereen in de auto proppen en gaan met die banaan.
Onze eerste stop was in een nationaal park met supermooie stranden "Friendly beaches"(waar we vrij weinig aangezien het regende). Toch wel superleuke plek om te overnachten, wel ff wennen midden in de natuur zonder facaliteiten, niemand anders om je heen en wilde dieren die s'nachts rondom je tent lopen. Wel heel erg gaaf al die dieren, zijn ook helemaal niet bang en heb ondertussen zoveel walibies gezien! Zaten s'ochtends gewoon naast je tent en komen gewoon naar je toe!!
Volgende dag op naar Wine Glass bay (mooie baai die de vorm van een wijnglas heeft) waar ik iedereen meesleepte om de moeilijkste tocht naar Mount Amos te doen, maar het was het echt waard, boven aangekomen hadden we een superuitzicht!
Verdere dagen hebben we vooral veel in de auto gezeten, onderweg nog autopech gehad, iets met de achterrem, wat natuurlijk niet echt ideaal is daar in de bergen maar gelukkig hadden ze het onderdeel vrij dichtbij en was het snel gemaakt.
Allemaal heel leuk alleen wel veel in de auto zitten elke dag waar je soms toch ook wel ziek van word, maargoed, zo zie je wel veel. Ook was er erg veel regen dus veel donden we toch niet doen. Verder ook nog een keertje naar de bios geweest toen we na dagen weer een stadje tegenkwamen, waar de jongens een superenge film hadden uitgezocht, nou sliep die nacht toen niet echt lekker in mijn tentje natuurlijk. Ik had al tegen Brit gezegt dat we ze voor staf nog een keer meenemen naar een superblije romantische vrouwenfilm.
Nog naar een wandeling gedaan bij Cradle Mountain en in Strahan met een speedboot op de zee gecrossen en over riviertjes stukje het land ingegaan, ook kon de bestuurder gave spins doen waardoor bijna de hele boot nat was. Ook nog mijndorpje bezocht en een airwalk hoog in de bomen gedaan. Hebben wel niet elke dacht gekampeerd in de wildernis, zijn ook 2 nachten naar motel geweest (waar we natuurlijk zeiden dat we met 2 waren ipv 4) aangezien het zoveel regende en we ook wel een keertje een behoefte hadden aan een douche, haha ;)
Zal niet elke dag uitgebreid gaan beschrijven want dan word mijn verhaal weer 10 pagina's lang en dat zal ik jullie besparen, haha.
Owja, wat wel nog hel vet was en ik vergeten ben was dat we in Strahan over het strand hebben gecrossed met de 4 wheel drive! Zal kijken of ik filmpje daarvan op kan zetten.
De laatste dag hebben we de jongens nog getrakteerd op een etentje aangezien ze helemaal voor ons waren omgereden, (de boot kwam namelijk op de andere kant van het eiland aan.)
Volgende dag op tijd op en naar het vliegveld waar we om 12.20 uur zouden vliegen (dachten we).
Bij het inchecken zei Leendert: 11.20
Ik dacht ja erg grappig maar idd de gate was gesloten en we snapte er helemaal niks van. Bleek dat we naar de aankomsttijd hedden gekeken ipv de vertrektijd. Erg stom!!!
Gelukkig geen nieuw ticket hoeven kopen maar 70 dollar betaald om met de volgende mee te gaan. Zuur geld maarja.
Al helemaal omdat we ons vliegtuig nog gewoon zagen staan en de mensen instappen (zou pas over 50 minuten vliegen). Maarja kon niet meer dus niks aan te doen.
In Melbourne aangekopen een flink stuk met onze backpacktas gezeuled (wat een zwaar ding) naar ons hostel, waar we weer met 2 in een bed sliepen, bespaart toch geld en blijven arme backpackers he :) Verder drukke dag gehad, met foto's op stickje en op site plaatsen (uitchecken dus!! ook bij oudere berichten) en een nieuwe slaapzak gekocht (koud gehad in dat goedkope ding van mij en NZ is ook niet bepaald warm).

Zijn er dus helemaal klaar voor en zijn gistere hier in Aukland aangekomen na lange vertraging en ze op het vliegveld onze hele tent uit elkaar hadden gehaald. (Wat zijn ze streng hier!!)

Gaan hier in Aukland weer een paar dagen blijven en een beetje uitzoeken hoe we hier door NZ gaan reizen.
Ook even een beetje rustig aan even want soms ben ik het reizen toch wel een beetje moe eerlijk gezegt, niet dat het niet leuk is maar je hebt eigenlijk nooit je eigen plekje en dat mis je soms wel een beetje, moet elke keer ook weer door en hebt eigenlijk nooit tijd om ergens ff te relaxen en rustig aan te doen.
Maargoed hier hebben we natuurlijk zelf voor gekozen en anders hadden we nooit zoveel vette dingen gezien en meegemaakt dan we nu al hebben.
Als ik terugkijk hebben we ook al zoveel dinen gezien en meegemaakt!
We vinden het allebei nog steeds super dat we hier zijn en hebben ook weer veel zin in ons nieuwe avontuur hier in Nieuw Zeeland!


Hou me op de hoogte van hoe het in NL is en dan ga ik nu vlug wat foto's proberen te plaatsen!
See ya mate!!!!

Xx Fem

p.s. Heb ook een nieuw Nieuw Zeelands nummer want Australisch nummer werkt hier niet: +64212324023

Heb ook nog nieuwe foto's geplaats bij oude berichten, volgens mij bij Outback en Back in Melbourne omdat ik die er niet eerder op kon zetten, uitchecken dus!!

  • 16 Februari 2008 - 08:19

    'Maartje:

    haha fem, wat een verhaal weer..
    Carnaval was KOUD!!!!! haha!
    verder gaat het goed hier..
    fijn om te lezen dat je allerlei avonturen beleeft..
    ik zit elke keer weer uit te kijken naar je mails!

    xxx Maartje

  • 16 Februari 2008 - 09:58

    Ellen:

    hee fem,
    echt gaaf weer allemaal!! Maar dat jij dat durfde bij de wilde beesten slapen..
    en carnaval was hier top!!

  • 16 Februari 2008 - 14:15

    Lieke:

    Meissie!!
    Leuk om dit keer weer eens wat foto's te zien! Neem aan dat je wel gered bent nadat je aan die rots hing? ;) (erg fotogeniek gedaan hoor haha!)
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal!
    Hou je taai daar!
    Liefs,
    Lieke

  • 16 Februari 2008 - 17:57

    Lotte:

    Ha femmie,

    Weer een sensationeel verhaaltje, vette filmpjes! Ik heb die film ook gezien maar vond 'm niet zo eng, maarja ik ben ook wat gewend he.. hahah!
    Hier nog steeds alles goed, ga me zo klaar maken voor een avondje stappen met Jenny en Lian.
    Carnaval was vetjes, heb je de foto van rondje Klot gezien? Heb die naar Brit gestuurd.. weet niet of je 'm had gezien.
    En nu op naar Nieuw- Zeeland, veel plezier!

    xxx Lot

  • 18 Februari 2008 - 08:22

    Tante Ans:

    Zo Femke, wat een stoer filmpje daar in die jeep met jou achter het stuur.
    Het is hier zo koud, en als ik jou dan in dat t-shirt zie krijg je me echt jaloers.

    groetjes

  • 18 Februari 2008 - 09:49

    Marleen:

    hey meis
    alweer een gaaf verhaal om jaloers op te worden.
    maar ik heb ook echt een super carnaval gehad die heeb jullie dan weer moeten missen. jaloers?? haha grapje
    6 dagen feesten. jammer dat het weer afgelopen is.
    verder maken wij hier ook gave dingen mee. zaterdag mn valentijns avond gehad. ben met jeroen wezen skieen. echt super gaaf....
    wat spierpijn aan over gehouden moet er wat voor over hebben haha.

    nou veel plezier daar en we lezen je volgende verhaaltje wel weer

    kusx marleen

  • 18 Februari 2008 - 11:02

    Mam:

    Dat was lachen: onze Fem aan het stuur in die grote auto! En die "help" foto!
    Op voorpagina Eindhovens Dagblad stond zaterdag een bericht over backpacker in Australier,die net op tijd gered was uit een boot die bijna op de rotsen dreigde te slaan. De backpacker was alles kwijt, behalve credit-card en fototoestel, maar heeft wel foto's aan australische kranten kunnen verkopen zodat hij weer geld had om kleren etc. te kopen. Let toch maar wat op!
    Groetjes en dikke kus, mam

  • 18 Februari 2008 - 12:09

    Willem:

    Hey Fem,

    Zo weer een vet verhaal.
    Jullie maken zo echt wel veel coole dingen mee. Nou op naar Nieuw Zeeland, ben benieuwd wat daar allemaal te zien is. We wachten maar weer af wat je in het volgende verhaal allemaal weer te vertellen hebt. Carnaval was hier trouwens supervet, al was na 3 dagen wel de puf, wordt ook een dagje ouder hè ;) op, en de bankrekening leeg natuurlijk haha.

    Nou tot de volgende keer maar weer hè.

    Gr. X Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi! Mijn naam is Femke en ik heb deze site aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden van mijn reizen. Niet dat ik nou supervaak op reis ben, ik volg gewoon een opleiding dus zijn de mogenlijkheden (geld en tijd) helaas beperkt. Ik had de site aangemaakt voor mijn stage in Mallorca om iedereen thuis op de hoogte te houden. Hierna heb ik hem ook gebruikt voor het reizen en werken in Australié en Nieuw Zeeland wat ik tussen twee opleidingen door gedaan heb. Binnenkort ga ik naar Ghana met een project om lesmatriaal te ontwikkelen, dit is een kortere reis maar maak er toch een kort verslagje van op de site zodat geintreseerde het ook kunnen lezen. Hopenlijk zal ik deze site nog vaker kunnen gebruiken voor andere eventuele reizen in de toekomst. Groetjes Femke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 45443

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 12 Mei 2017

Camino

04 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

voluntariado Centroamérica

29 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Reisleider

11 December 2007 - 09 Augustus 2008

Backpackend door OZ en NZ!

24 April 2008 - 10 Mei 2008

Uitwisseling Ghana/ Nederland

02 Mei 2007 - 01 September 2007

Summercamp VS

15 Mei 2005 - 02 November 2005

Animación op Mallorca!

18 Augustus 2002 - 16 Juni 2003

High school, VS, (au pair)

Landen bezocht: