We're in Sydney mate!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Knoops - WaarBenJij.nu We're in Sydney mate!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Knoops - WaarBenJij.nu

We're in Sydney mate!!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

14 December 2007 | Australië, Sydney

Heeeeeeeyyy Allemaal,

Hier zijn we dan eindelijk aangekomen in Sydney na een lange reis.
De reis zelf was opzich wel heel goed verlopen, alleen was het afscheid nemen op schiphol natuurlijk beetje moeilijk. Je gat wel iets heel cools doen waar je erg veel zin in hebt alleen moet je ook iedereen gaan missen voor een half jaar en wat als het nou niks is en als ik heimwee krijg?
Maar gelukkig heeft Brit me goed kunnen troosten en ging het daarna al een stuk beter.

Het eerste deel van de vlucht naar Hong Kong was wel heel erg lang, 11 uur vliegen!!! Liep nog wat uit ook en ook helemaal geen oog dicht gedaan (had nog wel 2 slaappillen in genomen).

In Hong kong aangekomen moe dus maar ook wel zim om benen te strekken en lekker de stad in te gaan.
Alleen hadden wij ons als profecionele toeristen eigenlijk helemaal niet voorbereid op HK.
Wisten helemaal niet wat voor geld ze daar hadden of hoe we weg moesten komen van het vliegveld of iets, toch nog iets meer ervaring als toerist opdoen dus, haha.
Na dat allemaal uitgezocht te hebben eindelijk de stad in en met geluk kwamen we een Engelse vrouw tegen die al 10 jaar in HK woonde en ons precies vertelde wat leuk was om heen te gaan.
Zo eindigde we dus in een wijkje waar geen toeristen waren en dus alleen maar chinezen. Was echt een heel armoedige wijk met supersmalle steile straatjes met allemaal trappen en aan beide kanten van die marktkraampjes waardoor er misschien 1 meter straat over was. Was er mega druk was het en allemaal chinezen, werden dus ook best aangekeken.
Was er ook echt heel erg smerig, marktkraampjes (als je het al kraampje kon noemen) stonden op instorten met bedorven groentes en andere etenswaren te koop.
Ook verkochten ze vis, die echt met honderden nog levend in superkleine bakken zaten, maar wat nog erger was dat er gewoon levende kippen te koop waren die ze dan net als de vis daar ter plekke op straat deden
"doden/slachten" en afsnijden wat jij wou hebben. Niet bepaald smakelijk dus en ook niet bepaald bacterie vrij, de messen lagen gewoon in de buitenlucht, superheet en allemaal vliegen en nog geen meter verder stoomde het vuile water via de goot naar beneden.
Best anders dan in NL dus, van de gezondheidsinspectie hebben ze hier volgens mij nog nooit gehoord, haha.

Wel heel erg want denk dat de mensen die hier hun inkopen doen geen keus hebben. Beter bedorven groente en vies vlees dan helemaal niks te eten. Ook waren de huizen/ flatgebouwen in die wijk niet beplaald fraai. Zag er smerig uit en stond op instorten.
Als die mensen nou niet beter wisten maar het ergste is dat er ook hele rijke gedeeltes zijn in HK. Supermooi en schoon met grote, schijnende en commerciele gebouwen, dure winkels en sjieke mensen. Best er en shocking om te zien en echt een stad van de tegenstellingen dus.

Na zo lang rond gelopen te hebben was ik indertussen supermoe dus hadden we maar even een grasveldje opgezocht waar we nog even wat (probeerde) te slapen voordat we weer terug moesten naar het vliegveld voor de verdere reis naar Sydney.

We moesten nog 9 uur vliegen en ook die vlucht weer niet kunnen slapen terwijl Brit weer naast mij lag te snurken, haha :).
Aangekomen in Sydney was ik dus supermoe, waren al 32 uur aan het reizen en ik had al 40 uur niet geslapen (plus sliep ik de laatste dagen voor vertek ook niet echt).
Helaas was het in Sydney half 8 s'ochtend en om het beste aan het ritme te wennen wouden we dus niet gaan slapen. Gelukkig hadden we wel geregeld dat iemand van het hostel ons kwam ophalen en zijn via een tour lang de Harbourbridge en het Opera House naar ons hostel gereden. Eindelijk weer kunnen douchen en daarna maar alvast een beetje de stad verkennen en lekker even in het Hyde Park gelegen. Maar was zo moe dat ik me op een gegeven moment zelfs beetje licht in mijn hoofd voelde worden dus zijn we toch maar even gaan liggen om een paar uutjes te slapen.
Tot ik opeens ruw wakker werd gemaakt, we hadden ons namelijk ingeschreven voor een kroegentocht omdat het onze eerste avond was en die begon om half 8.
Dus ik met een slaperig hoofd: ja hoe laat is het dan? Vijf over half 8, "shit"!!!
Dus vlug mijn bed uit, tanden gepoets en schoenen aan en nog met een slaperig hoofd en dezelfde kleren mee, gelukkig waren ze er nog.
Was wel leuk alleen moest er in het begin nog even inkomen maar daarna smaakte het bier behoorlijk goed, haha.
Brit al gesjansed (met een lelijkerd :) en waren pas laat terug.

Vamorgen alleen weer om 6 uur wakker, wou nog ff blijven liggen maar kon gewoon niet meer slapen en zat nog teveel in NL tijd dusja.
Ben toen even naar het park gelopen en heb toen even met Tristan gebeld.
Was wel fijn om weer iemand van thuis te spreken en voelde me daarna ook al een stuk beter.
Voelde me die dag daarvoor namelijk niet echt helemaal happy, was natuulijk harstikke gaar en moe en het was ook nog eens niet zo'n mooi weer. Vandaag schijnt de zon gelukkig weer en is het harstikke lekker weer :) dus zal er wel iets leuks van maken alleen voel me gewoon niet helemaal op mijn plaats hier maar zal nog wel komen, moet nog ff wennen.
Later waren we naar het andere hostel gegaan en kregen we allemaal info over hoe we een sofinummer aan moeten vragen, bankrekening openen en nog veel meer. Dit hebben we net dus allemaal gedaan dus is gelukkig allemaal geregeld.
Dalijk gaan we lekker naar het strand en gaan we even uitzoeken wat we de komende dagen een beetje willen gaan doen en kijken welk hostel we kunnen blijven met kerst en oud en nieuw.
Zal nog best moeilijk worden waar ik in NL ook al bang voor was omdat alles namelijk stampvol zit met oud en nieuw. Maarja misschien scheelt het als je hier zelf bent ipv aan de telefoon of via email, let's hope so.
Bovendien zei de manager van het andere hostel die ons de info gaf dat ze misschien wel iets kon regelen dusja, en anders word het ut stand of het park, haha. Nee komt wel goed, No Worries haha.

Heb hier trouwens ook een adres mocht iemand een leuke brief ofzo willen sturen (hint hint, haha). Als ik dan iets krijg heb sturen ze mij een mailtje en kan ik het bij het dichtsbijzijnde kantoor ophalen dus is wel goed geregeld.
Adres is:
Femke Knoop TCP 12140
Travellers Contact Point
Level 7, Dymocks Building
428 George Street
SYDNEY NSW 2000

Ook heb ik een Australies sim kaartje gekocht en nummer is: 0449067803

Het is best een lang verhaal geworden zie ik, maarja moest ook veel vertellen dus.
Hoe de komende dagen eruit gaan zien weten we nog niet helemaal, willen morge alleen naar oparahouse gaan kijken en willen misschien een surftour van 5 dagen ofzo gaan doen.
Supervet natuurlijk en bovendien een ideale oplossing als er echt geen plek is in Sydney.
Weet dus niet wanneer ik weer een berichje kan plaasten maar dat merken julllie wel.
Groetjes Fem


  • 14 December 2007 - 07:10

    Ilona:

    He Fem!!!

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt!

    Geniet ervan

    Dikke kus Ilona

  • 14 December 2007 - 08:22

    Tante Ans:

    Hoi Femke,
    ik zie wel dat je al veel hebt meegemaakt in die paar dagen tijd, en ik vind het niet erg dat het een lang verhaal geworden is, dan ik lekker een beetje meegenieten van je avonturen.
    Blijf lekker genieten daar aan de andere kant van de wereld.

    Dikke knuffel van mij en de rest

  • 14 December 2007 - 08:50

    Tante Rian:

    Hoi Femke,

    Nou, een lang verhaal. Zeker voor jouw doen. Tijdens zo'n lange reis heb je dan wel veel stil gezeten, maar je hebt bepaald niet stil gezeten als ik zie dat je in Sidney ook al weer het een en ander geregeld hebt. Ga er nu maar lekker van genieten en als je nog bekenden tegenkomt, dan doe ze maar de groeten van mij.

    Hotje!

    ps: het weer: 2°C en bewolkt, hopelijk komt het zonnetje nog door vandaag

  • 14 December 2007 - 09:05

    Ingrid:

    Ha meid,
    Dat klinkt meteen al goed! :) Fijn dat het begin goed verloopt, belooft wat voor de rest.
    Surftour zou wel echt vet zijn! Doe de volgende keer maar weer zo'n langer verhaal, leuk om te lezen.
    xx Ingrid

  • 14 December 2007 - 09:31

    Ellen:

    hee fem,

    echt gaaf, nu al!!
    alleen jammer dat je niet kon slapen, maar dat zullen de spanningen wel geweest zijn.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    kxs el

  • 14 December 2007 - 10:02

    Pap:

    Ha schat,

    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen,en reis goed heeft gegaan.Geniet maar lekker down under.
    Kus. Pap

  • 14 December 2007 - 10:09

    Jouke:

    he femke

    jy woon vlak bij mij in de buurt ik ben hier nu ongeveer 2 weken ik woon samen met een vriend hier op 701-38 bridgestreet
    heb je het een beetje naar je zin hier weer valt tegen he ltr

    garniervuitton@hotmail.com

  • 14 December 2007 - 10:57

    Luc (T3C):

    Hey Femke!! ;)

    Super cool dat je daar bent!! en 1 tip (al zal je dat zelf zeker wel weten ;)) ga naar Manly!!! echt super gezellig daar en een super mooi strand!! gewoon de ferry op Circular Quay pakken.. kost bijna niks voor een dag plezier ;) (en Taronga zoo heeft ook een vette vogel en zo'n (ik dacht) zeehonden show!! ook gewoon vanuit de docks)

    Ik lees het wel weer!!

    En anders kom ik je wel tegen in jan/feb in Hobart! ill be there to (A)

  • 14 December 2007 - 11:43

    Lotte:

    Ha fem,

    Ik moet er nog even aan wennen dat je daar nu zit. Is zo gek, vorige week vrijdag waren we nog gezellig een drankje aan het drinken. Je verhaal klinkt in ieder geval super, ben benieuwd wat je allemaal gaat doen.

    Heb je mijn kaartje al gelezen?

    Geniet ervan!!
    xxx

  • 14 December 2007 - 12:48

    Naadje:

    Hej Sepke!

    Wat fijn om te horen dat alles goed met je gaat daar!Het zal enorm wennen zijn zover weg van alles en iedereen!Maar je hebt al eerder bewezen (in Amerika) dat jij jezelf goed kunt redden!!Zo'n surftour zou super vet zijn!!Je hebt lang genoeg gespaard en gewacht op dit moment!Geniet maar lekker met Britte en ik volg je graag op jouw site!

    Veel plezier en geniet van ALLES!!

    Liefs en kusjes Nadia

  • 14 December 2007 - 14:47

    Mam:

    Dag lieve Fem,
    Leuk om al zo snel een berichtje te zien: spannend om te lezen en zo genieten wij ook wat mee. Laat weten als je slaapplaats gevonden hebt, dit is ook nog spannend.
    Dikke kus, mam

  • 14 December 2007 - 16:05

    Mirda:

    Hey Femke,
    Fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Klinkt wel echt heel goed allemaal. Wel een heel geregel hoor. Jullie hebben dus nog veel te doen daar. Ik wens jullie allebei nog veel plezier.
    Ook de groetjes van hier thuis.

    Groetjes xx Mirda

  • 14 December 2007 - 17:04

    Marjan:

    hey femke,

    ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen.
    een lang verhaal zeg maar nu zijn we wel weer op de hoogte.
    veel plezier en tot ziens.

    xxx marjan

  • 14 December 2007 - 17:49

    Nicole:

    heej meiske

    Leuk om je verhaal te lezen !!!
    Was vandaag opt werk en eigenlijk mogen we dan niet op internet maar heb lekker stiekem tóch je verhaal gelezen !!!
    Echt heel leuk allemaal en kei gaaf dat je dit doet !!!

    Veel plezier

    Dikke Kus Nicciej xxx

  • 15 December 2007 - 08:47

    Maartje:

    Haaa Fem!
    oo wat een verhaal zeg! haha, heb het net helemaal moeten voor lezen voor ons mam.. super leuk dat je er nu 'eindelijk' bent!

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, en gaat zien het operahouse enzo want dat kennen we alleen maar van televisie.

    xxx Maartje

  • 21 December 2007 - 10:48

    Lil:

    Hey Fem,

    Fijn dat alles goed gegaan is met de reis en het regelen van de eerste dingen. Je verhaal over Hongkong heeft me wel nieuwschierig gemaakt :) Maar wil nog veel meer over Sydney weten. Ik wacht rustig je verhalen af.
    Heel veel plezier!! Geniet van al het moois.
    x lian

  • 22 December 2007 - 09:44

    Elly:

    Ha die femke,

    Nou dat ziet er wel allemaal puik uit!!
    Het is hier echt winter nu, ook fijn!!
    maar eigenlijk zijn we wel een beetje jaloers op jou. Savanne ( onze stagiaire ) is gisteren geslaagd voor haar rijbewijs, dus je snapt dat die hier helemaal loopt te stralen. Ze kan nu mooi rijden tijdens ons personeelsuitstapje 9 januari, dan kunnen Lieke en ik ons lekker volgieten.
    Nou geniet ze en tot horens!
    Groeten Elly van de F VVV

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Hoi! Mijn naam is Femke en ik heb deze site aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden van mijn reizen. Niet dat ik nou supervaak op reis ben, ik volg gewoon een opleiding dus zijn de mogenlijkheden (geld en tijd) helaas beperkt. Ik had de site aangemaakt voor mijn stage in Mallorca om iedereen thuis op de hoogte te houden. Hierna heb ik hem ook gebruikt voor het reizen en werken in Australié en Nieuw Zeeland wat ik tussen twee opleidingen door gedaan heb. Binnenkort ga ik naar Ghana met een project om lesmatriaal te ontwikkelen, dit is een kortere reis maar maak er toch een kort verslagje van op de site zodat geintreseerde het ook kunnen lezen. Hopenlijk zal ik deze site nog vaker kunnen gebruiken voor andere eventuele reizen in de toekomst. Groetjes Femke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 45475

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 12 Mei 2017

Camino

04 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

voluntariado Centroamérica

29 Juni 2010 - 30 Augustus 2010

Reisleider

11 December 2007 - 09 Augustus 2008

Backpackend door OZ en NZ!

24 April 2008 - 10 Mei 2008

Uitwisseling Ghana/ Nederland

02 Mei 2007 - 01 September 2007

Summercamp VS

15 Mei 2005 - 02 November 2005

Animación op Mallorca!

18 Augustus 2002 - 16 Juni 2003

High school, VS, (au pair)

Landen bezocht: